دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خدمات نسل چهارم چین در سال 2012 به بهره‌برداری می‌رسد

چاينا موبايل

دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲:۰۰


با شروع آزمایش‌هایی گسترده در سال جدید میلادی، مخابرات نسل چهارم چین در سال 2012 به بهره‌برداری تجاری می‌رسد و در واقع سال 2011 سال توسعه‌ گسترده‌ فناوری مخابرات نسل‌ آینده TD-LTE در چین خواهد بود.

وایمکس نیوز - آزمایش‌های تجاری کامل این فناوری که در چین ابداع شده است نخست در شهرهای واقع در دلتای رودهای یانگ‌تسه و پرل انجام می‌شود.این در حالی است که برخی شرکت‌های مخابراتی خارجی مثل شرکت تلفن همراه آیروتو (Aero2) لهستان و شرکت مخابراتی سافت‌بانک ژاپن نیز به استفاده از این فناوری چینی ابراز علاقه نشان داده‌اند.
گسترش سریع کاربرد اینترنت همراه عامل اصلی ترغیب بهره‌برداران مخابراتی جهان در سرعت بخشیدن به راه‌اندازی شبکه‌های نسل چهارم مانند TD-LTE بوده است. در واقع گسترش انفجار آمیز ارتباطات داده‌ای سیار بهره‌برداران مخابرات را نگران کرده است تا هر چه سریع‌تر گذار از شبکه‌های نسل 3 به نسل 4 را انجام دهند.
در چین هم رشد ارتباطات صوتی سیار کاهش یافته است و رشد خدمات داده‌ای سیار حالت انفجارآمیزی داشته است. به طوری که 30 درصد درآمد شرکت چاینا موبایل ناشی از ارتباطات داده‌ای سیار است که این شاخص در برخی کشورهای جهان از 50 درصد هم فراتر رفته است.
رشد ارتباطات داده‌ای سیار سبب شده است تا گسترش شبکه به نیازی ضروری تبدیل شود و چاینا موبایل در پی آن است که تا پایان سال 2010 بیش از 200 هزار ایستگاه پایه TD-SCDMA راه‌اندازی کند تا تمام شهرهای چین را پوشش دهد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو