یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون صدا و سيما:

IPمدياي ما جلوتر از دنيا است

سياهکلي

شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱:۰۰


معاون رسانه‌هاي مجازي صدا‌و‌سيما گفت: راه‌اندازي سرويس آي‌پي مديا در کشور کاري بسيار نو است و ما در اين زمينه هم‌زمان با دنيا و حتي جلوتر از آن پيش رفته‌ايم.

وايمکس نيوز- لطف الله سياهکلي درباره تأخير در راه‌اندازي سرويس آي‌پي مديا در کشور که ماه گذشته فاز اول آن براي 6 استان تهران، آذربايجان‌شرقي، اصفهان، خراسان رضوي، قزوين و يزد استارت خورد، اظهار کرد: کار بسيار نو است و ما در اين زمينه هم‌زمان با دنيا و حتي جلوتر از آن پيش رفته‌ايم.
وي افزود: شايد اگر مي‌خواستيم اين تکنولوژي را وارد کنيم، زودتر از اينها به سراغ اين کار مي‌رفتيم اما ما اين کار را نکرديم و ايستاديم و توليد کرديم.
 معاون رسانه‌هاي مجازي صدا‌و‌سيما خاطر نشان کرد: اين تکنولوژي به دست نمايندگاني از بخش‌هاي دولتي و خصوصي توسعه يافته و در واقع ماحصل کار متخصصان ايراني است.
 او در پاسخ به اين سوال که بهتر نبود به جاي محروم کردن مردم و بومي سازي اين تکنولوژي، آن را وارد و به شکل هم‌زمان توسعه مي‌داديم تا نهايتا دستاوردي بومي داشته باشيم؟، گفت: اين کار به هيچ عنوان خوب نبود زيرا اين سرويس با زندگي سر و کار دارد و تمام اطلاعات بر اين بستر قرار مي‌گيرد؛ و بنابراين ورود آن دقت مي‌خواهد تا ربايش اطلاعات در آن صورت نگيرد.
 سياهکلي با اشاره به سرمايه‌گذاري سه ساله در اين پروژه درباره ميزان هزينه کرد در آن گفت: درست است که سه سال هزينه در اين پروژه شده اما مهم ادامه راه و تأمين محتواست زيرا بايد هزينه زيادي روي آن صورت گيرد.
 وي ادامه داد: تا حال حاضر سرمايه‌گذاري زيادي روي آن نشده زيرا توليد داخل بوده است و در مجموع شايد زير 10 ميليارد تومان در طول اين سه سال، سرمايه‌گذاري پيرامون آن داشتيم.
او همچنين درباره امکان ارائه مجوز راه‌اندازي اين سرويس به شرکت‌هاي ديگر هم گفت: به هيچ عنوان فعاليت در اين بخش انحصاري نيست و  ممکن است اپراتورهاي ديگر هم در اين زمينه فعال شوند.
منبع: تسنيم

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو