دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

وزارت ارتباطات کمیته اندازه‌گیری تشعشعات تشکیل داد

جمشيدنژاد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴:۰۰


یک مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تشکیل کمیته‌ای با هدف بررسی و اندازه‌گیری تشعشعات طیف فرکانسی کشور با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی و محیط زیست خبر داد

گرشاسب جمشیدنژاد، با بیان ‌اینکه ‌این کمیته مشترک با هدف بررسی و اندازه‌گیری تشعشعات مستقیم و غیرمستقیم تشکیل شده است گفت: در‌این کمیته معاونان و نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت درمان و آموزش پژشکی، سازمان انرژی اتمی و سازمان محیط زیست حضور دارند.

مدیرکل نظارت بر سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اندازه‌گیری تمامی توان‌های فرکانسی کشور و مقایسه آن با استانداردهای جهانی از جمله وظایفی است که برای ‌این کمیته با محوریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده است.

وی افزود: شاخص‌های ارایه خدمات روی طیف فرکانسی کشور باید با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد و پس از بررسی در‌این کمیته، توسط وزارت بهداشت کنترل خواهد شد.

جمشیدنژاد بر لزوم اعتمادسازی در میان مردم و نیز افزایش اطلاع رسانی و آگاهی سطح جامعه تاکید کرد و ادامه داد: با وجود بررسی تمامی توان‌های فرکانسی کشور و ارایه نتایج آن، مردم نسبت به تشعشعات آگاهی بیشتری خواهند یافت و نسبت به یک مقوله خاص مانند فرکانس آنتن های GSM حساسیت نخواهند داشت.

بر اساس این گزارش در آخرین آمارهای اعلام شده از میزان شکایات و نگرانی مردم از تشعشعات فرکانسی، 32 مورد شکایت از نصب سازه آنتن‌های موبایل و وایمکس و نگرانی از بابت تشعشعات‌ این آنتن‌ها به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه شده که از‌این تعداد شکایت دریافت شده، 84 درصد مربوط به تشعشعات و 16 درصد مربوط به سازه آنتن‌های BTS و وایمکس بوده است.

از حیث نگرانی مردم از تشعشعات آنتن‌های موبایل، 41 درصد شکایت‌ها از آنتن‌های اپراتور ‌ایرانسل، 25 درصد از اپراتور همراه اول، 25 درصد از اپراتور رایتل، 6 درصد از تالیا و 3 درصد از اپراتور مبین نت گزارش شده است که براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حتی یک مورد از‌ این شکایات نیز مثبت نبوده و آزمایشات و بررسی‌ها از تایید استاندارد بودن و بی خطر بودن ‌این تجهیزات و میزان تشعشعات ساطع شده از این آنتن‌ها حکایت داشته است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو