شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

برای ششمین سال

جشنواره وب و موبایل ایران برگزار خواهد شد

جشنواره وب

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹:۰۰


ششمین جشنواره وب و موبایل ایران 30 بهمن و اول اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

وایمکس نیوز- محسن ملایری - دبیر اجرایی این جشنواره - به ارائه توضیحاتی درباره این جشنواره پرداخت و اظهار کرد: کسب و کارهای اینترنتی در ایران گاهی مورد غفلت قرار می‌گیرند در حالی که زبان فارسی سومین زبان اینترنت در زمینه تولید محتوا در جهان به شمار می رود و سایت‌های ایرانی در قیاس با سایر کشورهای جهان و حتی کشورهای همسایه و کشورهای خاورمیانه رتبه‌ای پایین‌تر دارند. این در صورتی است که ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما رقم بالایی است که شاید هیچ یک از کشورهای عربی ضریب نفوذی در این سطح نداشته باشند.

وی با اشاره به این‌که برای تغییر فضای کسب و کار اینترنتی و ترویج و تشویق فعالان این حوزه ششمین دوره جشنواره وب نیز امسال برگزار خواهد شد، توضیح داد: این جشنواره با کمک کانون کارآفرینان ایران که انجمنی غیر انتفاعی است برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف در این جشنواره اشاره کرد و افزود:‌ این رویداد در سراسر دنیا برگزار می شود و در ایران نیز تاکنون 14 بار و در هر شهر کشور با حضور 1400 کارآفرین ایرانی برگزار شده است.

شایان شلیله - دبیر علمی این جشنواره - نیز در صحبتی کوتاه به سابقه فعالیت شش ساله این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: زمانی این جشنواره با شرکت 50 سایت آغاز به کار کرد اما امسال با گذشت شش سال از برگزاری آن بیش از 8200 سایت در بخش‌های اصلی این جشنواره که شامل پنج بخش می‌شود حضور دارند.

وی درباره داوران این جشنواره نیز اظهار کرد:‌ در سال جاری سایت‌هایی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند توسط 100 داور و به صورت آنلاین مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی ملاک داوری‌های این جشنواره را نیز محتوا، طراحی، کارکرد و تعامل سایت‌ها با کاربران خود دانست و افزود: برای ایجاد فضای آموزشی بهتر در میان حاضران این جشنواره از میهمانان خارجی نیز دعوت شده است تا در قالب این جشنواره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف بپردازند.

میلاد احرام‌پور - دبیر علمی جشنواره موبایل - هم یادآور شد: در سال جاری بیش از 1300 اپلیکیشن فارسی در این جشنواره حضور خواهند داشت و پس از 5 ماه رقابت برگزیدگان این جشنواره در سه پلت فرم اندروید، IOS و ویندوز فون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز یادآور شد: امسال 989 اپلیکیشن در قالب اندروید، 82 اپلیکیشن در قالب ‌IOS و 37 اپلیکیشن در پلت فرم ویندوز فون در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کنفرانس وب و موبایل ایران روزهای 30 بهمن و اول اسفند ماه در سالن همایش شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار خواهد شد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو