یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

ايران و برزيل خواستار تغيير مديريت اينترنت شدند

iran

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۵:۰۰


وزراي ارتباطات و فناوري اطلاعات دو کشور ايران و برزيل در حاشيه کنگره جهاني موبايل، خواستار تغيير مديريت اينترنت جهاني شدند.

وايمکس نيوز- کنگره جهاني موبايل، فرصت مناسبي جهت آگاهي از آخرين رويدادها در عرصه فناوري هاي نوين ارتباطي و ديدار با مسئولان ICT کشورها به منظور گفتگو درباره نحوه هماهنگي و همکاري در زمينه هاي مختلف است.

از اين رو محمود واعظي وزير ارتباطات کشورمان در ادامه ديدارهاي خود با وزراي ارتباطات کشورهاي مختلف در حاشيه کنگره جهاني موبايل 2014 ، با همتاي برزيلي خود ديدار و بر روابط گسترده سياسي و اقتصادي بين دو کشور تاکيد کرد.

وي اين رويداد را فرصت مناسبي جهت گسترش روابط دو کشور برشمرد.

واعظي بر لزوم تجديد نظر در مورد وضعيت موجود اينترنت و ضرورت انجام مشورت هاي گسترده در زمينه نحوه اعمال مديريت اينترنت در جهان تاکيد و آمادگي خود را جهت کمک به دستيابي به تفاهم در اين زمينه اعلام کرد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور با اشاره به تامين منابع لازم براي پروژه هاي بزرگICT در دولت تدبير و اميد، گفت: با توجه به تغييرات سريع فناوري و رشد انتظارات جامعه، تحولات را دنبال کرده و براي رفع نيازهاي جامعه تلاش مي کنيم.

در اين ديدار وزير ارتباطات برزيل نيز با ابراز خوشحالي از اين ملاقات، با اشاره به توسعه ارتباطات و لزوم تجديد نظر در مورد وضعيت موجود اينترنت، گفت: هر چند اينترنت توسط آمريکايي ها ايجاد شده است، ولي بايد اجماع جهاني و نه يک کشور خاص آن را مديريت کند.

وزير ارتباطات برزيل نيز با بيان اينکه، با نظر مثبت حرکت خواهيم کرد، گفت: نگاه برزيل به ايران به عنوان همکار و شريک است و آماده همکاري هاي بيشتر در زمينه هاي مورد تفاهم دو طرف هستيم.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو