یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تلفن‌های همراه به قابلیت تهیه‌ هولوگرام مجهز می‌شوند

هولوگرام

شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴:۰۰


به گفته محققان شرکت آی‌بی‌ام تا پنج سال آینده تلفن‌های همراه از قابلیت تولید بی‌درنگ هولوگرام برخوردار خواهند شد و می‌توان با استفاده از فناوری ویدیوی سه بعدی این شرکت از حرف زدن و حرکات دوستان و همکاران خود هولوگرام تهیه کرد.

وایمکس نیوز - بر اساس این گزارش کارگران می‌توانند با تلفن همراه از درون دستگاه نیازمند تعمیر هولوگرامی تهیه کنند و تصویر سه بعدی بزرگ شده‌ آن را روی دیوار نشان دهند و در نتیجه به جای آن که به نقشه دستگاه در جزوه‌ راهنمای آن نگاه کنند می‌توانند قدم‌زنان وارد تصویر سه بعدی آن شوند.

آی‌بی‌ام هم اکنون تحقیق آزمایشگاهی راجع به هولوگرام تلفن همراه را آغاز کرده است و طی پنج سال آینده نمونه آزمایشی آن را عرضه می‌کند. دوربین‌های مورد استفاده برای ایجاد نمونه‌های اولیه‌ هولوگرام نیاز به کوچک‌سازی دارند و برای دریافت ورودی از این دوربین ها باید نرم‌افزاری تولید کرد.

طرح هولوگرام تلفن همراه یکی از فناوری‌های فهرست شده در فهرست "پنج فناوری آی‌بی‌ام برای پنج سال آینده " آمده است، فناوری‌هایی که به نظر آی‌بی‌ام طی پنج سال آینده زندگی مردم را دگرگون می‌کنند. سایر فناوری‌های این فهرست عبارتند از باتری‌های لیتیومی هوا دمنده به تجهیزات پرتوان، رایانه‌های یاری گر تشریک منابع انرژی در سراسر شهرها، جی‌پی‌اس شخصی و تلفن‌های همراه حس‌گر تغییرات آب‌وهوایی.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو