سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون نظارت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي:

رگولاتوري بر کاهش تعرفه اينترنت به طور مستمر نظارت مي‌کند

رضواني

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷:۰۰


معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي اعلام کرد: رگولاتوري بر اجراي مصوبه ??? کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات مبني بر کاهش تعرفه سرويس اينترنت پرسرعت (ADSL) به طور مستمر نظارت و درصورت بروز تخلف از سوي اپراتورها، با آن برخورد مي‌کند.

وايمکس نيوز- حسن رضواني افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در حال حاضر شرکت‌هاي خدمات انتقال داده‌ها (PAP) و شرکت مخابرات ايران، تعرفه حجم ترافيک سرويس اينترنت پرسرعت (ADSL) را براي مشترکين خود با 20 درصد کاهش محاسبه مي‌کنند.

وي درباره نحوه بهره‌مندي شرکت مخابرات ايران و شرکتهاي خدمات انتقال داده‌ها از تخفيف تعرفه پهناي باند اينترنت بين‌الملل و لينکهاي انتقال براساس مصوبه 181 گفت: اين شرکتها بايد تحليل نحوه قيمت‌گذاري و اطلاعات مربوط به ميزان استفاده از خدمات مخابراتي را براي بررسي و صحت‌سنجي به رگولاتوري ارائه کنند. اما تاکنون از مجموع 11 شرکت خدمات انتقال داده‌ها و شرکت مخابرات ايران، فقط 4 شرکت مستندات خود را آن هم به صورت ناقص، به اين سازمان ارائه کرده‌اند که صدور تائيديه‌هاي مربوط به آنها پس از رفع نقص‌هاي موجود و تامين نظر رگولاتوري انجام مي‌شود.

رضواني با اشاره به اينکه زمان اجراي مصوبه 181، از زمان ابلاغ آن است تصريح کرد: عدم امکان دريافت پهناي باند با قيمت مصوبه 181 از سوي شرکتهاي خدمات انتقال داده به منزله عدم ارائه سرويس ADSL به کاربران نهائي با قيمت پيش‌بيني شده در اين مصوبه نبوده و اين شرکتها موظفند در هر شرايطي، تعرفه مصوبه 181 را براي کاربران ADSL اعمال کنند.

?معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري اظهار کرد: با توجه به الزام موجود، شرکت ارتباطات زيرساخت و شرکت مخابرات ايران نيز آمادگي خود را براي تخصيص پهناي باند و بستر انتقال به شرکتهاي ارائه‌دهنده سرويس ADSL با تعرفه‌هاي مصوبه 181 کميسيون، به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي اعلام کرده‌اند.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو