شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

يکسان‌سازي کدهاي مخابراتي در قزوين و همدان/ 8 رقمي شدن شماره‌ها

هم کدسازي

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴:۰۰


معاون شرکت مخابرات ايران از اجراي طرح هم کدي استاني در دو استان قزوين و همدان از هفته آينده خبر داد و گفت: با اجراي اين طرح، شماره تلفن هاي درون اين استانها به 8 رقم تغيير مي يابد.

وايمکس نيوز- علي سپهري راد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اجراي مصوبه يکسان سازي کدهاي استاني در سراسر کشور که براساس تصميم کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات به شرکت مخابرات ايران تکليف شده است اظهار داشت: براساس اين مصوبه بايد تا شهريورماه امسال شماره هاي تلفن تمامي استانهاي کشور، هم کد شود که با توجه به پيگيريهاي انجام شده و رفع موارد فني، پيش بيني مي شود اين تکليف زودتر از موعد مقرر عملياتي شود.

معاون شرکت مخابرات ايران با بيان اينکه يکسان سازي کدهاي مخابراتي تاکنون در استانهاي سمنان و زنجان و نيز تهران، البزر، مرکزي و قم انجام شده است گفت: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، روز 31 ارديبهشت ما جاري، شهرستانهاي استان قزوين هم‌کد مي شوند و کد استان به 028 تغيير مي يابد.

وي ادامه داد: در همين حال و پس از اجرايي شدن طرح هم‌کدي در قزوين، اجراي اين طرح در استان همدان در روز 7 خردادماه در دستور کار قرار مي گيرد.

سپهري راد گفت: با اجرايي شدن طرح هم‌کدي در همدان، کد مخابراتي اين استان به 081 تغيير مي يابد و شماره هاي تمام استان، 8 رقمي خواهد شد.

معاون شرکت مخابرات ايران تاکيد کرد: مخابرات مجاز است که در استانهايي که هم‌کدي را اجرايي کرده، کارکرد صورتحساب مشترکان را از زمان يکسان سازي کدها براساس نرخ هاي جديد يعني به ازاي هر دقيقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استاني 30 ريال، هر دقيقه مکالمات ثابت به ثابت بين استاني 330 ريال، هر دقيقه مکالمات تلفن ثابت به همراه شرکت ارتباطات سيار 625 ريال و هر دقيقه مکالمه تلفن ثابت به سيار اپراتورهاي تلفن همراه 625 ريال محاسبه کند.

وي گفت: مبلغ آبونمان ماهيانه خط تلفن ثابت در دو استان همدان و قزوين 300 تومان و آبونمان متغيير آن براساس مبالغ کارکرد ماهيانه خط تلفن از 200 تا 700 تومان تعيين شده است.

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو