یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون شرکت زیرساخت:

پهنای باند تا پایان سال 15 برابر می‌شود

فيبر نوري

شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۴:۰۰


با توجه به اینکه یکی از سیاست اصلی زیرساخت توسعه پهنای باند کشور محسوب می‌شود در تلاشیم پهنای باند داخلی را تا پایان سال به میزان 15 برابر افزایش دهیم.

 

وایمکس نیوز - محمدعلی آریانیان، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه زمینه‌های بسیاری برای مشارکت بخش خصوصی در زیرساخت وجود دارد، گفت: به عنوان مثال توسعه پهنای باند داخلی قابل واگذاری به بخش خصوصی است که در آینده شاهد حضور بخش خصوصی در این زمینه خواهیم بود.

وی بیان کرد: شبکه ارتباطی قوی در بخش زیرساخت کشور ایجاد شده که در صورت توسعه و ایجاد بانک‌های اطلاعاتی داخلی و شبکه‌سازی در بخش‌های مختلف، کاربران زیادی جذب شبکه اینترانت می‌شوند.

آریانیان با بیان اینکه توسعه پهنای باند داخلی یکی از موضوعات و پروژه‌های مهم زیرساخت محسوب می‌شود که امیدواریم تا پایان سال حدود 15 برابر افزایش یابد گفت: البته این موضوع برای آن بخش و نقاطی است که شرکت ارتباطات زیرساخت در آنجا حضور دارد؛ شرکت‌ ارتباطات زیرساخت بحث توسعه و افزایش پهنای باند را در دست انجام دارد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی شرکت زیرساخت با اشاره به ورود بخش خصوصی در زمینه ورود پهنای باند به کشور گفت: شرکت زیرساخت به صورت انبوه پهنای باند را در مبادی ورودی مرز خریداری می‌کند و پهنای باند بعد از ورود به کشور از طریق تهران به استان‌ها توزیع می‌شود و اقدامات لازم را برای امن شدن شبکه نیز انجام می‌دهیم.

او ادامه داد: با توجه به این که شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند مورد نیاز را به‌صورت انبوه و با قیمت مناسب خریداری می‌کند، در صورت خرید پهنای باند توسط بخش خصوصی و به‌صورت پراکنده هزینه‌های خرید افزایش یافته و در آن زمان کاربر نهایی هم باید قیمت بالاتری برای استفاده از اینترنت پرداخت کند.

منبع: ایسنا

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو