یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

کاربر و کارگر اينترنت

رضارفيع

یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰:۰۰


انگشت خدمت شما هست؟ ... ـ مگه خودت انگشت نداري؟ ... ـ دارم ولي کم آوردم. مي‌خوام تعداد کاربران اينترنت رو بشمارم! ـ آقارو!.... گذشت آن زماني که آنسان گذشت. ظاهرا از 20 سال پيش تا الآن خواب بودي. ساعت خواب!

وايمکس نيوز- آنچه خوانديد، نخوانده بگيريد!... مکالمه اش خيلي پيش پا افتاده بود. براي ما افت دارد که يکي از اطرافيانمان تا اين حد ساده و پرت باشد که نداند الآن در مملکت چه خبر است و اينترنت با ملت چه کرده است. الآن حتي سرايدار عزيز مجتمع مسکوني ما هم قبل از آن که بيايد زباله هاي واحدها را تحويل بگيرد، نگاه مي کند ببيند کدام واحدي چراغ فيسبوک يا ياهومسنجرش روشن و آنلاين است، پيام مي دهد که دارم مي آيم.

حالا اينها همه به کنار. الآن يک آمار کاردرستي مي دهم دست شما که از تعجب شاخ درآوريد. حرف ما را اگر قبول نداريد، به حرف وزير ارشاد عنايت بفرماييد که در مراسم اختتاميه هفتمين جشنواره ديجيتال در جمع خبرنگاران هميشه در صحنه گفته است: «اکنون 45 ميليون کاربر اينترنت در ايران وجود دارد که بايد به توليد محتواي غني در فضاي مجازي، توجه بيشتري بشود.»
ـ به نقل از نشريات اينترنتي

عنايت فرموديد؟.... آماري که داده شده، يحتمل قرص و قايم است و با انگشت هاي رفيق ما هم شمرده نشده است. فلذا هرگونه القاي شبهه و تشکيک در آن، محلي از اعراب ندارد. خيال کرديد پس چرا برخي از صفحه کليدهاي رايانه يا گوشي هاي تلفن همراه، روز روشن فاقد چهار حرف معروف «پ، چ، ژ، گ» مي باشند؟... طوري که گاهي براي کاربران زبان فارسي و ايراني، به هنگام کتابت و ارسال پيامک (علي الخصوص از نوع عاطفي اش!)، حادثه ساز هم شده اند که مپرس! (يعني خصوصي از خودشان بپرس!).... اينجا خانواده نشسته است.

بسته پيشنهادي: از آنجا که حقير دائم التحرير نيز يکي از ريزه خواران و کاربران اينترنت جهان گستر مي باشد؛ لهذا بشدت احساس مي کنم که بايد رهنمود داد، آن هم ارزنده:

1ـ تسهيلات بيشتر: مسئولان ارتباطي، اطلاعاتي و مخابراتي بدانند و آگاه باشند که بيش از پيش بر امکانات جانبي اينترنت و در رأس همه، بر سرعت مجاز آن بيفزايند. در غير اين صورت با اعصاب 45 ميليون از 75 ميليون ايراني بازي شده و دچار انواع افسردگي هاي پيشرفته مي شوند که فقط بازار عزيزان روانپزشک و روان شناس را بيشتر گرم مي کند؛ البته اگر خودشان مشکلي با اينترنت منزل يا محل کارشان نداشته باشند.

2ـ احتياط لازم: عزيزان کاربر اينترنت دقت نمايند که فقط در حد همين کاربر باقي بمانند براي اينترنت و آن قدر اسير و عبيد آن نشوند که ناخواسته و در عمل تبديل شوند به کارگر اينترنت. اين خطرناک است. من هم حساس!.... ما رايانه و اينترنت را در جهت پيشرفت خود به بازي بگيريم، نه آن که زندگي خودمان توسط اينترنت و فضاهاي مجازي و گاه غيرمجاز آن به بازي گرفته شود. بازي بازي،
با اينترنت هم بازي!

3ـ دوري از دوري: تمامي اين دم و دستگاه هاي ارتباطي جديد که براي اجداد ما حکم چراغ جادو براي ما را داشته است؛ به اين خاطر درست شده اند که موجب نزديکي بيشتر انسان ها به هم بشوند. شما از ته کن سولقان بتواني با عزيز اسکيمويي در منتهي اليه سمت چپ قطب جنوب صحبت کني. نه اين در يک خانواده چهار نفره، به جاي اين که هر چهار نفر دور هم باشند و با هم صحبت کنند؛ هر چهار نفر، به ظاهر دور هم اما در باطن، دور از هم باشند. هر يک سرش داخل گوشي خودش و در حال چت کردن با ديگران. هر يک بتر از ديگر، شوريده و ديوانه! (بلانسبت شما و ما!)

رضا رفيع - جام جم

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو