سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تمام روستاهاي همدان مجهز به تلفن خانگي شدند

گوشي تلفن

چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴:۰۰


تمامي روستاهاي استان همدان از نعمت تلفن خانگي برخوردار شد.

وايمکس نيوز- مجتبي ساکي مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان همدان، افزود: استان همدان داراي 573 هزار و 178 مشترک با ضريب نفوذ تلفن خانگي بيش از 32 درصد است و خوشبختانه تمامي روستاهاي استان از نعمت تلفن خانگي برخوردارند که در اين ميان به 18 هزار و 850 مشترک روستايي از طريق GSM-WLL خدمات ارائه مي‌شود.

وي تعداد مشترکان فعال تلفن همراه اپراتورهاي استان را نيز بيش از يک ميليون و 360 هزار نفر برشمرد و گفت: ضريب نفوذ تلفن همراه سطح استان حدود 78 است.

به گفته وي تعداد کل پورت پرسرعت فعال واگذار شده استان بيش از 75 هزار پورت است که از طريق اپراتورها با استفاده از فناوري ADSL و Wimax اينترنت پرسرعت به مردم ارائه مي شود. همچنين پهناي باند واگذار شده توسط شرکت زيرساخت به شرکت مخابرات استان و ساير اپراتورها نيز معادل 11STM 1 است.

ساکي با اشاره به ايجاد و بهره برداري از مرکز داده استان در هفته ارتباطات در 6 مرز داده استاني ديگر اظهار داشت: ايجاد و بهره برداري از اين مرکز از جمله اقدامات مهمي بود که مي تواند به بهبود روند ارائه خدمات فناوري اطلاعات از جمله سرور مجازي و اختصاصي، ميزباني وب، پست الکترونيکي و ... کمک کند.

وي تعداد روستاهاي برخوردار از خدمات ADSL مخابرات را 151 روستا عنوان کرد و گفت: برقراري ارتباط 181 روستا نيز از محل طرح خدمات عام اجباري(USO) در مرحله آزمايش و تحويل قرار دارند.

ساکي با اشاره به اجراي موفق دو طرح تست نفوذ پرتال‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي و ايجاد و بهره‌برداري از پرتال خدمات الکترونيک شهر الکترونيک استان، ادامه داد: به منظور نظارت بر تعهدات پوششي اپراتورهاي تلفن همراه به صورت دوره‌اي تست پوشش شبکه تلفن همراه توسط اداره کل تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه غرب انجام مي گيرد.

به گفته وي سرانه مرسولات پستي استان 7.2 نفر است که تاکنون 65 درصد از کدهاي پستي موجود در استان نيز بروز رساني شده اند.

منيع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو