دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکنش مخابرات نسبت به تخلفش در فروش پهناي باند

زارعيان

دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹:۰۰


سخنگوي شرکت مخابرات ايران در واکنش به اعلام خبر تخلف مخابرات در فروش پهناي باند در 10 استان و دستور توقف واگذاري اينترنت در اين استانها از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: نظر رگولاتوري را در اين زمينه بررسي مي کنيم و با تامين پهناي باند مورد نياز، واگذاري اينترنت را ادامه مي دهيم.

وايمکس نيوز- سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از تخلف در فروش پهناي باند بيش از حد مجاز از سوي شرکت مخابرات ايران در 10 استان آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، بوشهر، چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي، فارس، کردستان، گيلان و مازندران خبر داده و اعلام کرد: بررسي و ارزيابي هاي انجام شده از وضعيت و تناسب پهناي باند تامين و عرضه شده از سوي شرکتهاي مخابرات استاني نشان مي دهد در اين ده استان فروش پهناي باند اينترنت شرکت مخابرات ايران بيش از حد مجاز بوده و اين موضوع کاهش کيفيت خدمات ارائه شده به مشتريان را در اين استانها در پي داشته است.

براين اساس رگولاتوري تذکر و اخطارهاي لازم براي افزايش پهناي باند و توقف فروش سرويس به مشتريان جديد را تا زمان ارتقاء پهناي باند شرکت هاي مخابرات استاني صادر کرده است.

در اين راستا داوود زارعيان سخنگوي شرکت مخابرات ايران در گفتگو با مهر با اعلام اينکه مخابرات تا اين لحظه نامه و اخطاري از رگولاتوري دريافت نکرده است اظهار داشت: شرکت مخابرات ايران پهناي باند اينترنت از شرکت ارتباطات زيرساخت خريداري مي کند و براساس قوانين مدنظر رگولاتوري، در اختيار مشترکان قرار مي دهد؛ از اين رو عوامل مختلفي ممکن است باعث کاهش سرعت پهناي باند شود که مي تواند بخشي از آن مربوط به مشکلات زيرساخت و بخشي ديگر مربوط به مشکلاتي باشد که به طور طبيعي پيش مي آيد؛ اين عوامل در واگذاري پهناي باند خلل ايجاد مي کند و چنانچه رگولاتوري در همان زمان شبکه را مورد سنجش قرار دهد امکان ثبت نبود کيفيت مناسب وجود دارد.

وي گفت: در همين حال از آنجايي که شرکت ارتباطات زيرساخت با مخابرات قرارداد سطح کيفيت خدمات -  SLA - ندارد مشخص نخواهد بود که مطابق قرارداد عمل مي شود و با اينکه با آنچه که به عنوان کيفيت اصلي بايد در اختيار مخابرات قرار گيرد تفاوتهايي دارد.

سخنگوي شرکت مخابرات ايران با تاکيد براينکه مخابرات هر آنچه که به عنوان پهناي باند اينترنت از زيرساخت دريافت مي کند را طبق ضوابط رگولاتوري در اختيار مشترکان قرار مي دهد افزود: موضوع تخلف در فروش پهناي باند اينترنت از سوي مخابرات که توسط رگولاتوري مطرح شده را بررسي خواهيم کرد و صحت و سقم آن را اطلاع خواهيم داد.

وي با تاکيد بر وظايف نظارتي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در حوزه ICT گفت: مخابرات نيز به سهم خود چنانچه در استان يا استانهايي خلاف آنچه که بايد، فروخته شود حتما با آن برخورد خواهد کرد. اما در حال حاضر به نظر مي رسد کم فروشي پهناي باند اينترنت که به مخابرات نسبت داده شده است ناشي از  کم شدن پهناي باندي است که به مخابرات فروخته مي شود.

زارعيان با بيان اينکه مخابرات تا اين لحظه اخطاري در اين زمينه از رگولاتوري دريافت نکرده است خاطرنشان کرد: اين گلايه را نيز از رگولاتوري داريم که اين موارد را قبل از آنکه رسانه اي شود به ما اعلام کنند؛ در اين مورد، موضوع را از طريق رسانه ها مطلع شده ايم.

معاون شرکت مخابرات ايران در مورد توقف فروش ADSL در اين 10 استان براساس اعلام رگولاتوري گفت: تاکنون در اين مورد حکمي دريافت نکرده ايم؛ گزارشي به ما نرسيده که بخواهيم آن را بررسي کنيم. با اين حال اگر خلاف ضوابط اقدامي انجام شده است مخابرات جلوي آن مي ايستد.

وي با تاکيد براينکه مخابرات در 800 نقطه کشور ADSL واگذار مي کند و وجود مشکل در چند نقطه معدود مساله بزرگي نيست تصريح کرد: اگر در نقاطي مشکل وجود داشته باشد حتما مشکلات را برطرف مي کنيم و اجازه نمي دهيم حق مشترک ضايع شود.

زارعيان با بيان اينکه در جايي که محدوديت پهناي باند اينترنت داشته باشبم چه رگولاتوري به ما اعلام کند و چه نکند خودمان فروش را متوقف مي کنيم ادامه داد: اما هم اکنون در اين استانها پهناي باند اينترنت برابر استانداردها وجود دارد و با تامين پهناي باند مناسب، واگذاري را ادامه مي دهيم.

سخنگوي شرکت مخابرات ايران با اشاره به توصيه رگولاتوري به متقاضيان دريافت ADSL براي  استفاده از خدمات ساير دارندگان پروانه اينترنت در اين استانها گفت: ما اين را نمي پسنديم؛ نبايد رگولاتوري در فضاي رقابتي يک مشتري را به شرکت رقيب ارجاع دهد.

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو