یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رکورد جديد در ذخيره‌سازي اطلاعات

تیک نیوز

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱:۰۰


محققان با استفاده از نانوذرات فريت باريم موفق به ذخيره‌سازي 85.9 ميليارد بيت اطلاعات در هر اينچ مربع شدند.

وايمکس نيوز- شرکت فوجي‌فيلم در يک همکاري مشترک با شرکت آي‌بي‌ام موفق به ثبت رکورد جديدي در توليد حافظه‌ها شده است. اين شرکت با استفاده از فناوري انحصاري و به کارگيري نانوذرات فريت‌باريم موفق به ذخيره‌سازي 85.9 ميليارد بيت در هر اينچ مربع شده که بالاترين دانسيته ذخيره‌سازي اطلاعات است. با اين روش مي‌توان روي کارتريج‌هاي استاندارد LTO اطلاعاتي برابر با 154 ترابايت را ذخيره‌سازي کرد. اين رقم 62 برابر بيشتر از ظرفيت کارتريج‌هاي استاندارد موجود در بازار است.

 

اين دستاورد جديد ماحصل ترکيب فناوري NANOCUBIC™ فوجي‌فيلم و فناوري پيشرفته ذخيره‌سازي آي‌بي‌ام است. پيتر فالبر مديرعامل شرکت فوجي‌فيلم مي‌گويد: رسيدن به اين دانسيته اطلاعات پيشرفت بزرگي در حوزه‌ي ذخيره‌سازي اطلاعات است. ما در اين همکاري مشترک با آي‌بي‌ام توانستيم اين دانسيته اطلاعات را روي نوار ايجاد کنيم؛ اين کار با سرعت بالا و هزينه‌ي کم قابل انجام است.

 

در تحقيقات فوجي‌فيلم، اين گروه به دنبال کاهش ابعاد ذرات مغناطيسي و افزايش پايداري حرارتي آن‌ها بوده است. NANOCUBIC™ نانوذرات مغناطيسي فريت باريم است که ابعاد آن‌ها به شدت کاهش يافته است. اين کاهش اندازه براي رسيدن به دانسيته ذخيره‌سازي بالا ضروري است. همچنين پايداري حرارتي بالا موجب مي‌شود تا اين نانوذرات در درازمدت نيز دوام داشته باشند.

 

از آنجايي که زبري سطح نوار به صورت مستقيم با نسبت سيگنال به نويز رابطه داشته و کيفيت خروجي سيستم را تحت تاثير قرار مي‌دهد، NANOCUBIC™ مي‌تواند زبري سطح نوار را کنترل کند. از سوي ديگر نانوذرات فريت باريم که به صورت عمودي رشد يافته‌اند، مي‌توانند سيگنال‌هايي با کيفيت بالا در محدوده‌ي وسيعي از فرکانس‌ها ايجاد کنند.

 

اين گروه روشي براي سنتز نانوذرات منفرد فريت باريم ارائه کردند. در اين روش ذرات بدون متجمع شدن و به صورت يکنواخت توليد مي‌شوند. اين روش موجب مي‌شود تا نسبت سيگنال به نويز بهبود يافته و نياز به ابزارهاي گرانقيمت نظير دستگاه‌هاي پوشش‌دهي از بين برود.

 

در طول ده سال گذشته اين سومين بار است که همکاري مشترک فوجي‌فيلم و آي‌بي‌ام موجب رسيدن به يک دستاورد بزرگ مي‌شود. از سال 2000، شرکت فوجي‌فيلم به يکي از پيشروان اصلي در حوزه‌ي توليد نوارهاي ذخيره‌سازي اطلاعات تبديل شده است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو