شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

وزير ارتباطات: تاليا پروانه اپراتوري ندارد

تاليا

سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳:۰۰


وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات گفت: از نظر ما تاليا پروانه اپراتوري ندارد و براي مدتي پيمانکار مخابرات بود که از اين پيمانکاري تاريخ زيادي باقي نمانده و به هر حال نتوانسته رضايت مردم را جلب کند.

وايمکس نيوز- محمود واعظي در فاز نهايي طرح رومينگ ملي به توضيحاتي در رابطه با اين بخش پرداخت.

 

وي در اين باره اظهار کرد: با توجه به قول هايي که داده‌ايم قرار است کيفيت ICT به حد مطلوبي برسد؛ هر چند اين موضوع را قبول داريم که در حال حاضر خدماتي که ارائه مي‌دهيم در حدي نيست که دوستان براي آن در وزارتخانه تلاش مي‌کنند و بايد به اين موضوع اشاره کنم که کيفيت چه در زمينه تلفن همراه و چه در زمينه اينترنت بايد افزايش يابد.

 

واعظي درباره فاز اول رومينگ ملي گفت:‌ اوايل تير ماه مرحله اول رومينگ ملي را بين رايتل و دو اپراتور ديگر برقرار کرديم و اين موضوع به خوبي اجرايي شد. اوايل تشکيل کابينه دولت شايد بسياري فکر مي کردند رومينگ ملي در حد يک رويا باشد چرا که اپراتورها با هم اختلاف زيادي داشتند و من آن زمان اعلام کردم دولت کاري را اراده کند و نتواند آن را به مرحله اجرا برساند وضعيت مطلوبي نخواهد داشت.

 

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در مورد اين که هر سه اپراتور در رابطه با بحث رومينگ ملي با هم همکاري داشتند، گفت: سياست ما اين است که بتوانيم سرويس‌ها و خدمات خوب و با قيمت پايين به مردم ارائه دهيم؛ اين موضوع تنها در مقوله موبايل نيست و بايد سعي کنيم آن را در پهناي باند اعلام کنيم. در همين راستا 35 درصد تخفيف روي قيمت پهناي باند اعمال شد که اکثر اپراتورهاي اينترنتي کشور آن را اجرا کردند؛ اگر چند اپراتور در اين بين از اجراي اين طرح مقاومت کردند بايد با آن‌ها برخورد کرد.

 

واعظي با اشاره به اينکه بايد روش تعرفه گذاري تغيير کند، گفت: بايد روش‌هاي تعرفه گذاري را تغيير داد تا مردم توان خريد بيشتري داشته باشند. من از اپراتورها درخواست مي کنم با ارائه بسته‌هاي متفاوت حق انتخاب را براي مشتري قائل شوند.

 

وي در ادامه رومينگ ملي را مقدمه‌اي براي ترابورد پذيري نمره‌ها دانست و گفت: اين موضوع به اين معني است که هر کس بتواند شماره خود را در آينده حفظ و با حفظ شماره خود در صورت تمايل، اپراتورش را تعويض کند. ما روي اين موضوع بسيار جدي هستيم اگرچه يکي از اپراتورها رضايت چنداني از اين طرح ندارد.

 

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در مورد ارائه خدمت 3G توسط ساير اپراتورها گفت:‌ من قول دادم 3G را در نيمه دوم سال ارائه کنيم و قطعا اين کار صورت خواهد گرفت. در مذاکراتي که سازمان تنظيم مقررات با يکي از اپراتورها دارد کارها به خوبي پيش رفته است و اميدوارم 12 مرداد که روز تحليف دولت است اپراتوري که اعلام آماگي کرده در چند نقطه تهران بحث ارائه خدمت 3G را اجرايي کند؛ اگر اين فرايند به خوبي صورت گيرد اجازه خواهيم داد تا اين اپراتور از ابتداي شهريور ماه فعاليت خود را به صورت گسترده آغاز کند.

 

واعظي هشدار داد: اگر اپراتوري هزينه کرده باشد ولي به قانون بي توجهي کرده و بخواهد در اواخر کار سازمان تنظيم مقررات و وزارتخانه را تحت فشار قرار دهد قطعا براي آن ها کاري انجام نخواهيم داد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو