یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ويندوز، اندرويد و ios جديد

تکنولوژي هايي که تا پايان سال مي‌آيند

موبايل

سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷:۰۰


مخترعان و کمپاني هاي شرکت هاي بين المللي با نزديک شدن به پايان سال تلاش بيشتري را براي ارائه محصولات متفاوت تا قبل از پايان سال ميلادي آغاز کرده اند.

وايمکس نيوز- کمپاني هاي مختلف هر ماه محصولات جديدي را روانه بازار فناوري مي کنند اما با نزديک شدن به پايان سال ارائه و عرضه محصولات برتر در ميان شرکت ها شتاب بيشتري به خود گرفته و رقابت تنگاتنگي ميان غول هاي فناوري اتفاق افتاده است.

به معرفي فناوري هاي جديدي مي پردازيم که تا ماه هاي آتي عرضه مي شوند:

* کمپاني اپل و ساعت iWatch

پيش بيني مي شود، اين ساعت در دو نسخه يکي با بدنه فلزي و با اسم iWatch C و ديگري با بند چرمي iWatch S روانه بازار فناوري مي شوند. برخي معتقدند که کمپاني اپل همزمان با رونمايي از آيفون 6 محصول پوشيدني خود با نام iWatch را نيز عرضه خواهد کرد اما کمپاني اپل هنوز خبري در اين رابطه منتشر نکرده است. اين ساعت يک گجت هوشمند مجهز به برنامه هاي سلامتي مانند تحرک بدني، ميزان کاهش کالري و ... است.


* اندرويد ال، اندرويدي متفاوت

يکي از مهمترين خبرهايي که در رابطه با اندرويد ال وجود دارد، استفاده بهينه از شارژ باطري است. Android L يکي از وسيع ترين و بزرگترين آپديت هاي اندرويد در تاريخ پلتفورم ها است که توسط گوگل ارائه شده و در اسمارت فون هاي Nexus و تبلت هاي گوگل نصب مي شوند.


* iOS  8

سيستم جديد iOS 8 در iPhone و iPad چندان نسبت به برنامه پيشين يعني iOS 7 متفاوت نيست. در نتيجه افرادي که در گذشته با اين سيستم عامل کار کرده اند  به سادگي مي توانند با اين سيستم عامل نيز ارتباط برقرار کنند. iOS 8 داراي امکانات بهتري براي ويرايش عکس نسبت به مدل پيشين بوده و همچنين اپل با ويژگي جديدي مانند Homekit به دنبال هوشمند کردن خانه کاربران است که با کمک iOS محقق شده و با کمک آن مي توان کنترل دستگاه هاي هوشمند ديگري مانند دوربين هاي امنيتي و ريموت هاي ورودي و خروجي را نيز در اختيار داشت.


* Nexus 9

گوگل از تبلت 9 اينچي جديدش در سري نکسوس و با عنوان Nexus 9 رو نمايي خواهد کرد. بنا به گزارشات منتشر شده اين تبلت اوايل مهر روانه بازار فناوري خواهد شد. اين تبلت مجهز به اندرويد L سايز 9.8 اينچي، وضوح 1600*2560 پيکسلي و پردازنده 64 بيتي Tegra K1 است.

* Galaxy Note 4

گلکسي نوت 4 جديدترين محصول سامسونگ با صفحه نمايش 5.7 اينچي، رزولوشن QHD و 2560*1440 است. اين محصول با تراشه 64 بيتي روانه بازار خواهد شد.

*عينک متفاوت سامسونگ

سامسونگ خبري مبني بر ساخت عينک جديدي با نام Gear Glass را منتشر کرده که داراي قابليت هايي شبيه به عينک گوگل بوده و مي تواند رقيب مهمي براي عينک هاي گوگل باشد. اين عينک تا پايان ماه جاري عرضه خواهد شد.


 

* مايکروسافت و  دستبند لاغري

مايکروسافت در حال ساخت و توليد دستبندي است که مي تواند نمايشگر روند لاغري بوده و مواردي مانند ميزان کالري مصرفي، پياده روي و .... را به نمايش بگذارد.



* عرضه ويندوز9 تا ماه آينده

با وجود خبر انتشار ويندوز 9 تا ماه آتي مايکروسافت هنوز اطلاعات دقيقي از اين ويندوز منتشر نکرده و به درستي مشخص نيست که چه تغييراتي در اين ويندوز نسبت به ويندوز 8 يا 8.1 شکل گرفته است. اما نواقصي که در ويندوزهاي قبلي وجود داشت از اين ويندوز حذف شده اند. نسخه اي که در سايت هاي مختلف منتشر شده، گوياي اين موضوع است که هم کاربران لمسي و هم کاربران دسک تاپ از اين ويندوز راضي خواهند بود.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو