رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: معمولاً یک ماه تا یک ماه و نیم تا دوران پایلوت نسل 3 توسط اپراتورها سپری میشود و با رسیدن شاخصهای فنی به سطح استاندارد اختلالها پایان مییابد.
وایمکس نیوز- علیاصغر عمیدیان درباره اختلالات اخیر همراه اول در طی ارتقا به نسل 3 و اینکه در موافقتنامه چه دوره زمانی برای تست شبکه نسل 3 همراه اول در نظر گرفته شده که پس از آن اختلالها پایان یابد و ارائه سرویس مطلوب را شاهد باشیم، گفت: در موافقتنامه نسل 3 همراه اول یکسری شاخصهای فنی وجود دارد که آن شاخصها باید احصاء شود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیح داد: به دلیل نصب و راهاندازی، یکسری اختلالات در شبکه ایجاد شده که از نظر نرمافزاری و سختافزاری شبکه باید آپدیت شود.
وی گفت: تا زمانی که شاخصهای فنی که در پیوست موافقتنامه دیده شده احصاء نشود نمیتوانیم پروانه نسل 3 را صادر کنیم که پس از آن اپراتور بتواند به عموم سرویس ارائه کند.
عمیدیان خاطرنشان کرد: همراه اول در حال گذراندن دوران پایلوت است و در استانهایی که پایلوت در حال انجام است رگولاتوری نیز پارامترهای فنی را تست و ارزیابی میکند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سؤال که آیا پیشبینی زمانی برای پایان دوره پایلوت و رسیدن به سطح مطلوب سرویس توسط همراه اول وجود دارد گفت: معمولاً یک ماه تا یک ماه و نیم زمان لازم است تا شاخصهای فنی به حد استاندارد و مطلوب برسد در مورد ایرانسل نیز تقریباً سه هفته تا یک ماه دوران پایلوت به طول انجامید.
منبع: فارس