یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مخابرات خدمات نوین مسیریابی عرضه می‌کند

نقشه

شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱:۰۰


مدیر‌کل خدمات مخابراتی استان تهران گفت: با اضافه شدن سرویس درخواست آدرس به 118، مشترکان می‌توانند با اعلام مقصد مورد نظر، نزدیک‌ترین مسیر برای رسیدن به آنجا را روی گوشی خود دریافت کنند.<BR>

وایمکس نیوز - عباس ابوالقاسمی آزاد با بیان این مطلب افزود: در آینده نزدیک سرویس مسیریابی 118 اضافه خواهد شد که براساس آن مشترک تماس با 118 و ارایه آدرس فعلی، آدرس مقصد مورد نظر را دریافت می‌کند.
وی گفت: برای مثال مشترک در میدان صادقیه ایستاده است، با موبایل خود با 118 تماس می‌گیرد و آدرس واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد را درخواست می‌کند.
وی ادامه داد: اپراتور 118 از روی نقشه تهران آدرس نزدیک‌ترین ارتباطی اتوبوس یا تاکسی مورد نظر مشترک تا مقصد مشخص می‌کند و آدرس یا تصویر نقشه مورد نظر را روی گوشی مشترک، کامپیوتر یا تلفن مشترک می‌فرستد.
مدیر‌کل خدمات مخابراتی مخابرات استان تهران افزود: این سرویس از جمله برنامه‌های آینده اداره خدمات مخابراتی است و از جمله سرویس‌هایی است که در آینده در اختیار مشترکان قرار داده می‌شود.
آزاد بیان کرد: موافقت اجرایی ارایه این سرویس از هیات‌مدیره شرکت مخابرات اخذ شده است و پیش‌بینی می‌کنیم این سرویس اواخر سال 90 عملیاتی شود.
وی گفت: بررسی کرده‌ایم در کشورهای مختلف چه سرویس‌هایی ارایه می‌شود و ارایه سرویس‌های ارزش افزوده این چنینی علاوه بر اینکه شاخص رضایت‌مندی ارباب رجوع و مشترکان را افزایش خواهد داد، برای مخابرات به عنوان تولید کننده سرویس نیز موثر خواهد بود.
وی در خصوص نحوه ارسال آدرس و وسیله مورد نیاز طرف مشترک برای دریافت این نقشه عنوان کرد: با توجه به اینکه مخابرات در حال حرکت از سوییچ‌های مداری به سمت NGN است و در سیاست‌گذاری کلان شرکت مخابرات ایران سوییچ‌های NGN جایگزین سوییچ‌های مداری می‌شوند، به این ترتیب مخابرات یک IP به مشترک می‌فروشد که مشترک می‌تواند این IP را روی لپ‌تاپ، تلفن خانگی یا موبایل شارژ کند و دیگر وسیله مورد استفاده تفاوتی نخواهد داشت.
وی گفت: در چنین حالتی بسته به قابلیت‌های وسیله مورد استفاده مشترک، عکس نقشه یا فایل متنی برای وی ارسال می‌شود.
منبع:‌ خبرگزاری فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو