یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل همراه اول خبر داد:

تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری همراه اول و برگزاری مجمع در هفته اول اردیبهشت 90

صدوقي

شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۲:۰۰


مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با اعلام ارایه بودجه اصلاحی سال 89 طی روزهای آینده از تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری همراه اول با هدف فعالیت در بازار سهام و برگزاری مجمع سالانه در هفته اول اردیبهشت ماه خبر داد.

وایمکس نیوز -  وحید صدوقی در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی که روز جمعه به پایان رسید، در پاسخ به این سوال که آیا شایعه تعدیل سود 600 تومانی هر سهم شرکت در سال مالی جاری صحت دارد یا خیر، گفت: در گزارش عملکرد 9 ماهه که هفته پیش به سازمان بورس و اوراق بهادار ارایه کردیم حدود 97 درصد از پیش‌بینی سود 407 تومانی هر سهم پوشش داده شد. بنابراین در حال بررسی بودجه اصلاحی هستیم که در دی ماه به بورس اعلام خواهیم کرد.
وی در رابطه با برنامه خرید سهام همراه اول توسط افراد حقوقی مانند زیرمجموعه‌های بانک ملت که حدود یک درصد سهام را خریداری کرده هم توضیح داد: در حالی حدود 50 سرمایه‌گذار حقوقی در زمان عرضه اولیه سهام اقدام به خرید سهام همراه اول کرده‌اند که اطلاعی از خرید چند درصدی سهام توسط سرمایه‌گذاران حقوقی ندارم.
صدوقی افزود: هرچند بانک ملت اولین بانک همکار ما محسوب می‌شود اما در جریان خرید چند درصدی سهام توسط زیرمجموعه‌های آن نیستم.
به گفته این مقام مسوول، در شرایطی حدود 5/5 درصد از سهام همراه اول در بازار اول معاملات فرابورس عرضه شده که فعلا زمان دقیق باقی مانده سهام تعهد شده یعنی 5/4 درصد دیگر مشخص نیست، برای واگذاری این درصد از سهام هم باید بین مسوولان شرکت همراه اول و سازمان بورس و شرکت فرابورس هماهنگی شود.
صدوقی در واکنش به این پرسش که همراه اول چه برنامه‌های سرمایه‌گذاری را مدنظر دارد، گفت: ما همواره علاقمند به سرمایه گذاری و حضور در مناقصه‌ها هستیم. بنابراین شرکت سرمایه‌گذاری همراه اول با ماهیت سهامی خاص و مالکیت 100 درصدی ارتباطات سیار ایران تاسیس شده تا در زمینه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و بورس فعال باشد.
وی اعلام جزییات این شرکت و نحوه سرمایه‌گذاری و دیگر موارد را موکول به آینده کرد و در خصوص زمان برگزاری مجمع سالانه همراه اول برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 89 هم بیان کرد: سعی ما این است که در همان هفته اول اردیبهشت سال 90 مجمع سالانه را برگزار کنیم. این در حالی است که سیاست تقسیم هم از سوی هیات‌مدیره پیشنهاد و در مجمع مربوطه به تصویب می‌رسد.
صدوقی درباره زمان بازارگردانی سهام همراه اول گفت: پیشنهاداتی برای بازارگردانی دریافت شده است که در حال مذاکره هستیم.

منبع:‌ خبرگزاری فارس

 

 

 


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو