جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تصمیم جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای جلوگیری از قاچاق موبایل‌

تلفن همراه

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵:۰۰


معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: وارد کنندگانی که اقدام به واردات قانونی موبایل می‌کنند، شماره سریال‌ موبایل‌های وارداتی توسط آنها ثبت می شود و در اختیار گمرک قرار می‌گیرد که پیشنهاد کردیم این شماره سریال‌ها علاوه بر گمرک، در رگولاتوری نیز ثبت شوند.

وایمکس نیوز - علیرضا بیات با بیان اینکه در جهت احقاق حقوق مصرف کننده و تجار، بحث رجیستر کردن گوشی‌ها و تبلت‌های وارداتی انجام می‌شود، اظهار کرد: ثبت سریال در سازمان تنظیم مقررات به این معنی است که اگر تشخیص داده شود گوشی غیر قانونی بوده و به صورت قاچاق وارد شده، اجازه فعال کردن آن داده نشود و با این کارها در نظر داریم فرآیند ورود قانونی گوشی را تسهیل کنیم. 

وی با بیان اینکه ‌این موضوع هنوز نهایی نشده و در مرحله مقدماتی است، افزود: البته این بحث به معنی اضافه کردن گلوگاه جدید برای واردات نیست. بلکه درهمان فرآیند گمرکی این کار صورت می‌گیرد. 

بیات در عین حال یادآور شد: این شماره سریال‌ها پیش از این فقط در گمرک ثبت می‌شد ولی بعد از اجرایی شدن این موضوع در رگولاتوری نیز ثبت شده و این کار بدون ایستایی و معطلی در گمرک انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: این کار به زودی انجام می‌شود و گمرک نیز پیشاپیش اعلام آمادگی کرده است. خوشبختانه تعامل خوبی در این زمینه وجود دارد؛ البته این موضوع صرفا سیاست ما نیست بلکه سیاست دستگاه‌های مختلف است. 

معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین با بیان اینکه با پدیده قاچاق به شدت برخورد می‌کنیم، افزود: با اداره استاندارد و رگولاتوری مذاکرات لازم را انجام دادیم تا فرآیندهای قانونی را به گونه‌ای تعریف می‌کنیم که معطلی کالا نیز در گمرک کمتر شود و از این طریق مسیر واردات قانونی را آسان‌تر خواهیم کرد. 

وی در عین حال تاکید کرد: نیروهای پلیس و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز توجیه شدند که برخورد جدی‌تری با پدیده قاچاق موبایل و تبلت داشته باشند. 

بیات با بیان اینکه زمانی که کالایی از طریق قاچاق وارد شود حقوق و عوارض گمرکی آن و در واقع حقوق دولت تامین نمی‌شود، یادآور شد: نمی‌خواهیم مسیر قانونی را سخت کنیم که برای تجار مقرون به صرفه نباشد و تلاش ما این است که انضباط را به این بخش برگردانیم و از طرفی موافق اصلاح تعرفه‌های موبایل و تبلت هستیم.

 

منبع : ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو