دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئيس رگولاتوري در مراسم اتمام همکدسازي بار ديگر اعلام کرد:

هر دقيقه مکالمه تلفني دورن استاني 30 و بين استاني 33 ريال شد

عميديان

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴:۰۰


رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، گفت: با اجراي هم کدسازي تلفن ثابت در سراسر کشور، مشترکان تلفن ثابت براي ارتباط بين شهرهاي داخل استان، ديگر نيازي به پيش شماره نخواهند داشت و تماس آنها 30 ريال براي هر دقيقه محاسبه مي شود. همچنين تعرفه تماس بين استاني به 330 ريال براي هر دقيقه رسيده و ديگر بر اساس بعد مسافت محاسبه نمي شود.

وايمکس نيوز - علي اصغر عميديان در مراسم پايان پروژه‌ي هم کدسازي تلفن ثابت در سراسر کشور، اظهار داشت: اين طرح از سال 89 تا ابتداي سال جاري تنها در چهار استان اجرايي شد اما وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از ابتداي سال 93 تا امروز نسبت اجراي اين طرح در سطح کشور اهتمام جدي  داشته و امروز شاهد بوديم که يکسان سازي کدهاي تلفن ثابت در تمامي استان ها به نتيجه رسيد.

وي بسط عدالت اجتماعي در سطح جامعه، کاهش هزينه هاي ارتباطي براي هر خانواده  به ويژه در مناطق کم برخوردار، استفاده بهينه از ثروت ملي و هم کد شدن مشترکين داخل استاني را از جمله مزاياي اجراي اين طرح خواند و گفت: با اجراي اين طرح تعداد کد هاي شهر ها و مناطق از 187 کد بين شهري سه رقمي به 31 کد شهري 2 رقمي در کشور تبديل خواهد شد.

رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در خصوص تغيير تعرفه ها با توجه به اجراي طرح هم کدسازي، اظهار داشت: با اجراي اين طرح مشترکان تلفن ثابت براي ارتباط بين شهرهاي داخل استان، ديگر نيازي به پيش شماره نخواهند داشت و تماس آنها 30 ريال براي هر دقيقه محاسبه مي شود.

وي تعرفه تماس بين استاني را از ديگر محاسن اين طرح عنوان کرد که به 330 ريال براي هر دقيقه رسيده است و ديگر بر اساس بعد مسافت محاسبه نمي شود.

وي با بيان اين که پيگيري هاي نمايندگان مجلس در هر استان تاثير به سزايي براي اجراي اين طرح در کشور داشته است، گفت: اين طرح با همکاري هاي مشترک بين مديران و کارشناسان شرکت مخابرات ايران، شرکت ارتباطات زيرساخت و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي محقق شد و اميد داريم با اجراي ان رضايت مردم و ايجاد عدالت ارتباطي را رقم بزند.

 

منبع : سيتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو