شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات برگزار مي‌کند:

همايش شبکه‌هاي نسل پنجم ارتباطات سيار – چالش‌ها و رويکردها

تلفن همراه

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹:۰۰


پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات (مرکز تحقيقات مخابرات ايران) همايش يک روزه "شبکه‌هاي نسل پنجم ارتباطات سيار – چالش‌ها و رويکردها" را در تاريخ ? اسفند ماه سال جاري برگزار مي‌کند.

وايمکس نيوز - به دنبال توسعه فناوري‌هاي مختلف در جهان، صنعت مخابرات نيز به منظور رفع نيازهاي جديد ارتباطي جوامع بطور مستمر در حال پيشرفت مي‌باشد. نسل‌هاي مختلف تلفن همراه طي سه دهه گذشته از برقراري ارتباط ساده تلفني به سوي ايجاد بستر مطمئن راديويي با تحرک بالا براي اينترنت پرسرعت تغيير جهت داده اند. هم اکنون نهادهاي استانداردسازي و تحقيقاتي در حال نهايي سازي مشخصات نسل پنجم (5G) ارتباطات سيار مي‌باشند. دو محرک اصلي نسل پنجم، اينترنت اشياء (Internet of Things) و کاربردهاي کلان داده‌ها (Big data) است. در  دنيايي که تمامي اشياء به هم متصل خواهند شد بستر ارتباطي که بتواند سرويس­هاي چندرسانه اي را به شيوه‌هاي مورد نياز و متنوع، فراهم نمايد،  نقش بسزايي را بازي مي‌کند. از اينرو تمامي فناوريهاي موجود به سمتي حرکت مي‌کنند که شعار دنياي متصل (Connected world) را محقق نمايند حتي لازم است در خصوص استفاده از فرکانس‌هاي جديد در اين زمينه نيز برنامه ريزي شود.

در همين راستا؛ همايش "شبکه‌هاي نسل پنجم ارتباطات سيار – چالش‌ها و رويکردها (5G)"با هدف معرفي تحقيقات در حال انجام، چالش‌هاي فناوري، محدوديتهاي فرکانسي، تأثيرگذاري بر ديگر شبکه‌ها و فناوريها و تأثيرپذيري از ديگر فناوريها، مشخصه‌هاي پيشنهادي و ارائه راهکارهاي مناسب با همکاري متخصصان حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات در ايران و جهان در زمينه شبکه‌هاي نسل پنجم ارتباطات سيار (5G) در 6 اسفند ماه سال جاري برگزار مي‌گردد.

بنا بر اين گزارش از آنجاييکه رويکردهاي نسل پنجم در برنامه ريزي‌ها و  تصميم گيريهاي کلان در حوزه ICT تأثيرگذار است، در همايش مذکور چالشهاي پيش رو از اين منظر نيز مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

در اين راستا، روابط عمومي پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات، اعلام کرد: بدين وسيله از فرهيختگان محترم دانشگاهي، مراکز پژوهشي، اپراتورها، شرکت‌ها و سازمانهاي مرتبط با اين حوزه دعوت مي‌گردد تا با ارائه ديدگاه‌ها، رويکردها و سمينارهاي تخصصي، اين پژوهشگاه را در برگزاري همايش فوق ياري نمايند.

 

منبع : سيتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو