یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعامل رگولاتوري با سازمان نصر؛

اعمال پيشنهادات سازمان نصر در پيش نويس "اصول حاکم بر پروانه ارتباطات ثابت"

ناصرعلي سعادت

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷:۰۰


سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با پيشنهادات کارشناسي سازمان نظام صنفي رايانه اي در خصوص "اصول حاکم بر پروانه ارتباطات ثابت (FCP)" موافقت کرد.

وايمکس نيوز - به نقل از روابط عمومي سازمان نصر تهران، ناصرعلي سعادت، رئيس سازمان نصر تهران که به نمايندگي از سازمان نصر کشور در جلسات متعدد کميسيون تخصصي تنظيم مقررات ارتباطات حضور داشته است، در اين رابطه گفت: خوشبختانه با تعامل سازنده رگولاتوري و سازمان نصر، بند به بند طرح پيش نويس "اصول حاکم برصدور پروانه هاي جديد ارتباطات ثابت" مورد بحث و بررسي قرار گرفت و با اغلب نظرات و پيشنهادات سازمان نصر موافقت شد.

نماينده سازمان نصر کشور در کميسيون تخصصي تنظيم مقررات ارتباطات با اشاره به تلاش هاي مداوم سازمان در اين رابطه تاکيد کرد: اين شکل از تعاملات رگولاتوري با سازمان نصر در خصوص پروانه هاي ارتباطات بي سابقه بوده و ما اين ارتباط سازنده را در دولت تدبير و اميد به فال نيک مي گيريم.

سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، در راستاي اصلاح ساختاري پروانه‌هاي حوزه ارتباطات ثابت، طرحي را در قالب "پيش نويس اصول حاکم بر صدور پروانه هاي جديد ارتباطات ثابت" ارائه کرد که بر مبناي آن پروانه‌هاي PAP،PSTN،ISDP و ISP درکشورتجميع شده و تحت 2 پروانه جديد FCP و ISP به ادامه فعاليت خواهند پرداخت.

در اين راستا، جلسات هم فکري رگولاتوري و سازمان نصر، با هدف بيان نظرات مديران دولتي و بخش خصوصي شکل گرفت و در نهايت به نتيجه قابل قبولي منتهي شد.

سعادت ضمن قدرداني ازهم فکري شايسته رگولاتوري با سازمان نصر در اين جلسات کارشناسي گفت: از ارديبهشت ماه سال جاري، پيگيري هاي سازمان درخصوص پروانه ها آغاز شد و طي پنج هفته اخير، جلسات مستمر هم فکري رگولاتوري و سازمان نصر به منظور بررسي اصول حاکم بر صدور پروانه هاي FCP ، اوج گرفت و ما توانستيم برآيند نظرات صنف را منعکس کنيم.

رئيس سازمان نصر تهران ضمن مثبت ارزيابي کردن اين تعاملات سازنده ادامه داد: طي فراخوان نظرسنجي که سازمان نصر خطاب به کليه فعالان اينترنتي کشور (اعم ازPAP ،ISDP، PSTN ،VoIP ،ISP) درباره پروانه هاي ارتباطات منتشر کرد، نظرات کارشناسي آحاد صنف دراين رابطه جمع آوري شد و مجموعه اين نظرات را در جلسات کميسيون تخصصي تنظيم مقررات ارتباطات منعکس  کرديم.

سعادت با تاکيد بر اينکه بسياري از مسائل و مشکلات شرکت هاي اينترنتي در رابطه با پروانه هاي FCP حل شده، گفت: طي اين جلسات موفق شديم نظرات و پيشنهادات صنف را مطابق با منافع کليه شرکت هاي اينترنتي مطرح کرده و پيش ببريم تا جاييکه رگولاتوري حتي براي اخذ پروانه هاي VoIP  نيز امتياز قائل شد. 

او ادامه داد: از ديگر نتايج سازنده اين جلسات ، ارتقاء سطح ضريب هاي تشويقي در صورت ادغام پروانه هاي PAP، ISDP، ISP و PSTN بود.

رئيس سامان نصر تهران در خصوص پيگيري هاي سازمان نصر درباره اصول حاکم بر پروانه ISPها (servco)ها افزود: همچنان مصرانه، جلسات کارشناسي خود با رگولاتوري را به منظور بررسي جزئيات اصول حاکم بر پروانه ISP ها  ادامه مي دهيم تا اين موضوع پيش از پايان امسال به نتيجه مطلوب برسد.

سعادت ادامه داد: سازمان تنظيم مقررات به زودي نسخه نهايي و جزئيات اصول حاکم بر پروانه هاي ارتباطات ثابت را منتشر خواهد کرد.

سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در راستاي رعايت اصل مشورت پذيري و شفافيت، پيش نويس اصول حاکم بر صدور اين پروانه ها را براي اعلام نظردر اختيار صنف قرار داد تا با تجميع نظرات رگولاتوري و بخش خصوصي، پروانه هاي جديد بتوانند منجر به افزايش سرمايه گذاري و توسعه بازار پهن باند و افزايش کيفيت خدمات مبتني بر آن در کشور شوند.

بر اساس اين طرح، متقاضيان اعم از دارندگان پروانه هاي PAP، PSTN، ISDP ،VoIP، ISP و سرمايه گذاران جديد مي توانند در دو دسته پروانه ارتباطات ثابت (FCP) و پروانه عرضه کنندگان خدمات اينترنت (ISP)  متقاضي دريافت پروانه شوند.

دارندگان پروانه ارتباطات ثابت (FCP) مجاز به راه اندازي شبکه مستقل ارتباطي (انتقال و دسترسي) و نيز ارايه خدمات ارتباطي و انتقال داده ثابت بر بستر آن خواهند بود و دارندگان پروانه  ISPهم مي‌توانند از پورت ها و اتصالات ايجاد شده توسط اپراتورهاي مجاز مانند شرکت‌هاي داراي پروانه FCP، بهره برداري کرده و آنها را به مشتريان نهايي عرضه کنند. بر اساس اين اصول، FCP ها موظف به ارائه اين خدمات هستند.

 

منبع : سيتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو