یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

انحلال شورايعالي فناوري اطلاعات در نوبت طرح در مجلس

نرم افزار

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳:۰۰


رئيس کميته فناوريهاي نوين مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح انحلال شورايعالي فناوري اطلاعات و ادغام آن در شورايعالي فضاي مجازي در دستور کار مجلس قرار دارد و پس از بررسي بودجه، در صحن علني مطرح مي شود.

وايمکس نيوز - محمد سليماني با تاکيد براينکه کليات طرح ادغام شورايعالي فناوري اطلاعات در شورايعالي فضاي مجازي به تصويب نمايندگان کميسيون صنايع و معادن مجلس رسيده است افزود: اين طرح در راستاي اصلاح قوانين و اختيارات شوراي عالي فناوري اطلاعات و حل موازي‌کاري اين شورا با شوراي عالي فضاي مجازي در دستور کار قرار گرفته که قرار است در صحن علني مجلس مطرح شود.

وي با بيان اينکه هم اکنون اين طرح در نوبت طرح در صحن علني قرار دارد، ادامه داد: هم اکنون به دليل بررسي بودجه 94 ساير موضوعات در صحن علني مطرح نمي شود و به نظر مي رسد اين طرح پس از بررسي بودجه، در دستور کار براي بررسي و تصويب در صحن علني قرار گيرد.

اواخر مهرماه امسال کليات طرح ادغام شوراي عالي فناوري اطلاعات در شوراي عالي فضاي مجازي و حذف ماده (4) قانون وظايف و اختيارات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با 17 راي موافق و 7 راي مخالف به تصويب نمايندگان عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس رسيد.

در جريان بررسي کليات اين طرح، 3 نفر موافق، سه نفر مخالف، 4 نفر از دستگاههاي ديگر و ديوان محاسبات و شوراي عالي فضاي مجازي، نماينده دولت و يک عضو شورايعالي فناوري اطلاعات و نمايندگاني از مرکز پژوهشهاي مجلس نيز حضور داشتند که در نهايت با استناد به تاکيدات مقام معظم رهبري و استدلال هاي مطرح شده کليات طرح ادغام شوراي عالي فناوري اطلاعات در شوراي عالي فضاي مجازي راي آورد.

براين اساس قرار است کليه وظايف، امکانات، تجهيزات و بودجه شورايعالي فناوري اطلاعات که زيرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است به شوراي عالي فضاي مجازي منتقل شود؛ نمايندگان موافق اين ادغام، ايجاد وحدت رويه در تصميم سازيها و تصميم گيري ها در حوزه فضاي مجازي کشور را از جمله دلايل تصويب اين طرح عنوان کردند.

وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تاکنون درباره اين طرح واکنشي نشان نداده است.

 

منبع : مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو