دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پيروزي مقاومت و حزب اللهِ لبنان در عرصه‌ي فضاي مجازي؛

بمبِ توئيتري فرزند سيد حسن نصرالله، اسرائيل را به لرزه درآورد!

اسرائيل

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵:۰۰


فرزندِ سيد حسن نصرالله، با ايجاد هشتگ "سست تر از خان? عنکبوت" در توئيتر، پيروزي تازه اي را براي مقاومت و حزب اللهِ لبنان در عرصه مجازي رقم زد؛ تا جايي که دستکم يک ميليون نفر اين "توئيت" را به اشتراک گذاشتند و حدود 17 ميليون کاربر اينترنت نيز پست هايي با اين عنوان نوشتند.

وايمکس نيوز - در حالي که شاديِ پيروزي مقاومت ضد رژيم صهيونيستي، سراسر لبنان و کشورهاي اسلامي را آکنده بود، "سيد جواد" فرزند سيد حسن نصرالله، با ايجاد هشتگِ "سست تر از خان? عنکبوت" در صفحه خود بر روي توئيتر، موجي از تاييدها را با خود همراه کرد، تا جايي که دستکم يک ميليون نفر اين "توئيت" را به اشتراک گذاشتند و حدود 17 ميليون کاربر اينترنت نيز پست هايي با اين عنوان نوشتند.

"سيد جواد حسن نصر الله" در اين توئيت، به بخشي از سخنراني سيد حسن نصرالله در سال 2000 در منطقه بنت جبيل اشاره کرد که پس از عمليات پيروزمندان? "چهارشنبه" ايراد کردند و با استناد به آيه اي از سور? عنکبوت گفت: به خدا، به خدا که اسرائيل، سست تر از خان? عنکبوت است.

در همين راستا، سايت شبکه العالم، نوشت: بازتابِ گسترد? توئيتِ فرزندِ سيد حسن نصرالله، به مثابه پيروزي ديگري در عرصه مجازي، بود که موجي از اظهارنظرها و پست ها را بر روي توئيتر برانگيخت.

برخي از کاربران، عکس هايي از کشته هاي اسرائيلي و شکستِ آنان و اشک ريختنِ سربازان صهيونيست در جنگ 33 روزه در سال 2006 منتشر مي کردند، برخي ديگر عکس هايي از جشن هاي مردم در جنوب لبنان و بيروت منتشر مي کردند. گروهي ديگر فيلمي را منتشر کردند که در آن، "نوال بري" خبرنگار شبکه "الجديد" در حال مصاحبه با ساکنان مناطقِ مرزنشين به همراهِ زنانِ منطقه، به افتخار پيروزي، کِل مي کشد.

در اين ميان، پست هايي درباره تفاوتِ حس و حال مردمِ مطمئن لبنان در مقايسه با شهرک نشينانِ وحشت زده صهيونيست ها منتشر کردند. بخش قابل ملاحظه اي از توئيت ها، مربوط به عکس هاي شهداي عمليات قنيطره بود.

"مهدي منصور" عکسي از شهيد "جهاد عماد مغنيه" را منتشر کرد و زير آن نوشت: "آن ها از دستِ مردانِ پدرت به ستوه آمدند، همچنين از نام تو به ستوه آمدند، زيرا هرگاه نام تو برده مي شود، نامِ پدرت همراه آن است (جهاد عماد مغنيه). آن ها نفهميدند کسي که باد را آفريده است، مي تواند، در هر خانه يک "جهاد" بيافريند."

شماري از کاربرانِ توئيتر نيز به تجليل از صلابتِ مادران شهدا پرداختند.

"علي نعمه" نوشت: شما باشکوه ترين مادران هستيد، مادراني که انتظار کشيدند و انتظار کشيدند، تا اين که پيروز شدند.

"مريم جواد" نيز نوشت: از مادراني که فرزندانشان را براي حفاظت از جان فرزندانمان فدا کردند، تجليل و قدرداني مي کنيم. اشکتان را سپاس، صبرتان را سپاس، پيروز خواهيم شد.

در اين ميان، "عباس زهري" پستي پر بازديد کننده بر روي توئيتر گذاشت که موجي از توئيت هاي مشابه را سبب شد.

وي نوشت: سبحان الله، سرانجام کار به جايي رسيد که اسرائيل اعلام کند. حق واکنش در زمان و مکان مناسب را براي خود محفوظ مي داريم.

"باسل العريضي" خبرنگار شبکه "الجديد" نيز در توئيتي مشابه نوشت: و سرانجام، زماني فرا رسيد که اسرائيل اعلام کند حق واکنش در زمان و مکان مناسب را براي خود محفوظ مي داريم، و آمريکا دعوت به خويشتنداري کند.

"حسين عطيه" نيز با تکيه بر ضرب المثلِ "شکايت به غيرِ خدا، ذلت آور است" خطاب به صهيونيست ها که کارشان به شکايت و زاري رسيده است، نوشت: آن قدر شکايت کنيد، تا از ذلت سرشار شويد.

از سوي ديگر، "علي وهبي" در توئيتي درباره اهميتِ اين پيروزي حزب الله تأکيد کرد: قدرت و عظمت اين واکنش، به اين سبب است که در اوجِ آماده باشِ (اسرائيل) اتفاق افتاد.

"محمد علوش" خبرنگارِ پايگاهِ خبري "النشره" نيز در صفحه تويتر خود تأکيد کرد: در قلبِ اراضي اشغاليمان و در اوج هوشياري و آماده باشتان، شما را زديم.. آيا نبايد، به نصر الله (پيروزي خدا) دل استوار باشيم؟

"پل سلامه" نيز در همين زمينه نوشت: آهاي ارتش صهيونيستي! بايد به اطلاعتان برسانيم که فن آوري هاي پيشرفته تان، رادارهايتان، جنگنده هايتان و همه سامانه هاي نظاميتان، فاقدِ کارايي لازم است.

"ساره علويه" نيز با اشاره به بياني? شماره 1 حزب الله نوشت: وقتي بيانيه، شماره دار مي شود، بايد آماد? اتفاق بعدي باشي!

شماري از کاربران توئيتر نيز حمايت خود را از عمليات حزب الله و مقاومت اعلام کردند.

"جهاد" نوشت: اگر مي خواهيد در صلح زندگي کنيد، از سرزمين ما خارج شويد و دستتان را از گندم هاي ما کوتاه کنيد و از آب هاي ما بيرون برويد.
"صبحي الجيز" نيز تاکيد کرد: اين زمين، مال ماست.. اين آسمان، مال ماست.

برخي ديگر از کاربران توئيتر، ترجيح دادند از افتخار به رهبر مقاومت و تجليل از مقام او بنويسند.

"گابريل باخوس" نوشت: نسل هاي آينده، از اين که ما، در زمان اين "اسطوره مرد" به ما غبطه خواهند خورد.

"هند قاسم" نيز بر اين باور است که "ملتي که رهبرش سيد حسن نصرالله باشد، شکست ناپذير است."

"علي" نيز خطاب به سيد حسن نصرالله نوشت: ما روزها و آرزوها و تيرهاي توايم.. ما وعده و پيمان تو و سربازانِ پيروزِ توايم.. ما عشقِ توايم، جنگ توايم و حزب توايم.. هر جا که بخواهي، از سامرا تا القلمون.. هرگونه که بخواهي باشيم، خواهيم بود.. سخنراني سيد حسن در روز جمعه، حتي از عملياتِ امروز نيز قدرتمندتر خواهد بود.. سخنرانيِ او، به مثابه بياني? شماره 2 خواهد بود.

اما واکنش ها در عرص? مجازي به لبنان محدود نشد و فلسطيني ها نيز خود را شريکِ پيروزي مقاومت دانستند.

"عماد خليفه" کاربرِ فلسطيني، بر روي صفحه توئيتر خود نوشت: برخي از مردان، در مسيرِ آزادي قدس، به عهدي که با خدا بسته بودند، عمل کردند.

"علي قبيسي" نيز تاکيد کرد: جنگ با (اسرائيل)، طعم و مز? متفاوتي با جنگ با داعش دارد که لعنت خدا بر آن ها باد.

در اين ميان، شماري از کاربران توئيتر، شعارهايي به زبان عبري منتشر کردند. شعارهايي نظير "اسرائيل سقوط کرد، جبل عامل، تمام.. لبيک يا نصرالله".
"ويرا يمين" عضو دفتر سياسي جريان "المَرَده" نيز در توئيتي اعلام کرد: حرفِ آخر را "سيد" زد و هيچ حرفي براي گفتن باقي نگذارد و همان حرف، کافي ست.

شماري از کاربران توئيتر از کشورهاي عربي نيز حمايت خود را از مقاومت اعلام کردند. "ياسر فرحانه" از فلسطين نوشت: خون هايي که بر زمين فلسطين ريخت، به هم آميخت تا به خواست خدا، گلِ پيروزي، شکوفه دهد. غزه و حزب الله، از شرفِ برباد رفت? امت، دفاع مي کنند.

از کويت، کاربري به نام بصمه نوشت: دور? شکست ها گذشت و اينک، دور? پيروزي هاست.

"عنقاي امارات" نيز نوشت: غافلگيريِ بزرگ، زماني خواهد بود که جناب دبيرکلِ (حزب الله) با لباس نظامي در انظار عمومي ظاهر شود و اعلام کند: به اسرائيل که 60 سال خاک ما را اشغال کرده بود، بنگريد و ببنيد که چگونه در آتش مي سوزد.

"عبدالله" از قطيفِ عربستان نيز نوشت: گلول? آخري که شليک شد، گلول? ما بود.

و سرانجام، "المنتظر" که يکي از کاربرانِ مقاومتِ بحرين است، در توئيتي نوشت: هر کس از مقاومت در لبنان حمايت مي کند، بايد از مقاومت در عراق و بحرين نيز حمايت کند.

 

منبع : سيتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو