یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تخلفات نسل سوم تلفن همراه بررسی می‌شود

جرايم رايانه اي

سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸:۰۰


عضو شورای حل اختلاف جرایم رایانه ای و اینترنتی دادگستری کل استان تهران در مورد آمادگی این شورا برای بررسی تخلفات نسل سوم تلفن همراه گفت: به همین منظور قاضیان و کارشناسان این دادگستری آموزش و تخصص لازم را در این زمینه کسب کرده اند.

وایمکس نیوز - باقر افخمی با اشاره به واگذاری سیم کارت نسل سوم توسط اپراتور سوم تا چندی دیگر گفت: به دلیل ارایه سرویس های جدید احتمال بروز تخلفات متفاوت درآینده نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه کاربران نباید دراین زمینه نگران خلاء قانونی باشند، گفت: قانون اساسی دارای یک شاکله کلی است که متناسب با پیشرفت تکنولوژی باید تطبیق های مناسب با این قوانین انجام شود.
عضو شورای حل اختلاف جرایم رایانه ای گفت: در شرایط حاضر نیاز به قانون جدید درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود ندارد.
وی با بیان اینکه متناسب با پیشرفت علم، ابزار تخلفات نیز توسعه پیدا می کند، افزود: به همین جهت پلیس به عنوان دستگاه بازدارنده و قوه قضاییه به عنوان عامل بازدارنده باید اقدامات لازم را انجام دهند.
افخمی با اشاره به اینکه با واگذاری سیم کارت اپراتور سوم مشکل خاصی برای کاربران ایجاد نخواهد شد، افزود: این موضوع در مورد سیستم های ارزش افزوده تلفن همراه نیز تطبیق دارد.
وی با بیان اینکه در شرایط حاضر بیشترین تخلفات صورت گرفته در مورد سرویسMMS ، SMS و خدمات ارزش افزوده تلفن همراه است، گفت: نباید امروزه تنها تلفن همراه مورد توجه قرار گیرد بلکه حواشی این ابزار ارتباطی نیز باید مورد تاکید قرار گیرد.
سیم کارت های نسل سوم تلفن همراه برخلاف نسل‌های قبلی سیم کارت های عرضه شده از نوع رادیویی است و بر پایه IP خواهد بود. بر همین اساس تمامی سرویس‌های ارزش افزوده از قبیل پرداخت‌های الکترونیکی و حتی رای‌گیری الکترونیکی (E-VOTING) از جمله خدماتی است که می توان به وسیله این نوع سیم کارت تلفن همراه این نسل ارایه داد .
این درحالی است که قرار بود دهه فجر سال جاری اپراتور سوم سیم کارت نسل سوم تلفن همراه خود را وارد بازار کند ولی وعده داده شده تا بهار سال 90 این سیم کارت وارد بازار شود.

 

 

منبع: موبنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو