جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار عجيب سامسونگ به دارندگان تلويزيون‌هاي هوشمند جديد

سامسونگ

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳:۰۰


سامسونگ به مشتريانش هشدار داده که از صحبت کردن درباره مسائل خصوصي خود جلوي تلويزيون‌هاي هوشمند ساخت اين شرکت خودداري کنند.

وايمکس نيوز - به نقل از بي.بي.سي، اين هشدار به مشترياني داده شده که از قابليت گوش دادن و عمل به فرمان‌ صوتي در تلويزيون‌هاي جديد استفاده مي‌کنند.

اين تلويزيون‌ها طوري طراحي شده که براي مثال بيننده براي کم کردن صدا به جاي استفاده از دکمه‌هاي کنترل از راه دور، مي‌تواند به تلويزيون بگويد که صدايش را کم کند.

سامسونگ اعلام کرده که اين تلويزيون‌ها به همه مکالماتي که در حضورشان انجام مي‌شود گوش مي‌کنند و ممکن است آن را در اختيار سامسونگ يا "طرف ثالث" ديگري قرار دهند.

فعالان طرفدار حفظ حريم خصوصي مي‌گويند که اين فن‌آوري يادآور داستان 1984 جورج اورول است که در آن صفحات نمايش در خانه‌ها از شهروندان جاسوسي مي‌کنند.

سامسونگ در بخش شرايط استفاده از تلويزيون‌هاي جديد توضيح داده است که اين محصولات به مکالمات حضار گوش مي‌کنند تا از ميان اين صداها، فرمان خطاب به خود را شناسايي کنند.

در اين بخش به بيننده هشدار داده شده که "اگر مکالمات شما شامل اطلاعات شخصي يا حساس است، (آگاه باشيد که) اين اطلاعات در ميان داده‌هايي قرار خواهد گرفت که براي طرف ثالث فرستاده مي‌شود."

به گفته بعضي کارشناسان اين "طرف ثالث" احتمالا شرکتي است که فن‌آوري خوانش فرمان صوتي را براي سامسونگ فراهم کرده است.

در واکنش به اخبار منتشر شده درباره اين موضوع، سامسونگ بيانيه‌اي براي روشن‌تر کردن سيستم کار تلويزيون‌هاي فرمانبر صادر کرد.

سامسونگ در اين بيانيه مي‌گويد: "اگر بيننده از سيستم فرمان صوتي تلويزيون استفاده کند، صداي او براي تشخيص فرمان به شرکت ثالث فرستاده مي‌شود. به اين صورت که صداي بيننده براي سِروري ارسال مي‌شود که محتواي آن را تحليل کند و فرمان مورد نظر را براي اجرا به تلويزيون برگرداند."

سامسونگ تاکيد کرده که داده‌هاي صوتي را ذخيره نمي‌کند و صداي ضبط شده را نمي‌فروشد.

در اين بيانيه هويت طرف يا شرکت ثالث مشخص نشده است.

 

منبع : سيتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو