یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

پایلوت طرح ارسال پیامک با تلفن ثابت در تهران انجام می شود

زارعيان

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲:۰۰


مشترکان استان تهران برای راه‌اندازی پیامک تلفن ثابت نیاز به ثبت‌نام و پرداخت وجه اولیه ندارند و می‌توانند تنها با خرید گوشی‌هایی که قابلیت ارسال پیامک را دارند، از این سرویس استفاده کنند. <BR>

وایمکس نیوز - داوود زارعیان، مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شبکه پیامک تلفن ثابت فعال است، گفت: این موضوع در حال بسترسازی برای استفاده و فراگیری است.
وی با بیان اینکه این پروژه به صورت پایلوت در تهران فعال شده است، گفت: در حال حاضر در حال تغییر گوشی‌ها هستیم که با کمترین تغییر بتوان از این امکان در آنها استفاده کرد و باید در برخی گوشی‌ها نیز تغییرات نرم‌افزاری انجام شود.
زارعیان افزود: البته برخی گوشی‌ها در حال حاضر این امکان را دارند ولی برخی گوشی‌ها ندارند که باید تغییراتی در آنها ایجاد شود و در این راستا مذاکراتی با برخی تولیدکنندگان نیز انجام می‌شود که این امکان را در تولیدات خود فراهم کنند تا گوشی‌های تولیدی دارای این قابلیت باشند.
روش ارسال پیام در شبکه تلفن ثابت همانند ارسال پیام توسط گوشی‌های تلفن همراه در شبکه سیار است و مشترک باید تنها یکبار پس از تهیه گوشی، شماره مرکز SMSC را در دستگاه تلفن خود ذخیره کند.
مشترک ابتدا وارد منوی دستگاه تلفن خود شده و شماره 9717000 را در قسمت SMS CENTER (در هر دو قسمت Deliver و Submit) وارد می‌کند. از این زمان به بعد مشترک قادر خواهد بود پیامک‌های خود را به طریق زیر ارسال کند:
* دکمه write دستگاه را فشار دهید.
* پیام خود را توسط دکمه‌های موجود تایپ کرده و دکمه ok را فشار دهید.
* شماره تلفن مقصد یا گیرنده را وارد کرده و دکمه ok را فشار دهید.
بدین ترتیب پیام فرد ارسال خواهد شد و پیغام موفق (successful) روی گوشی‌اش نمایش داده می‌شود، پس از چند ثانیه در صورت دریافت پیام توسط گیرنده، گوشی با پخش یک آلارم و اعلام روی صفحه نمایش، تحویل موفق پیام را به فرد اعلام می‌کند. (delivery)
هزینه کارکرد تلفن ثابت از آذرماه سال جاری برای آن دسته از مشترکانی که پیامک تلفن ثابت خود را فعال و راه‌اندازی کرده اند به‌صورت پیامک ارسال می‌شود.
گفتنی است تعرفه ارسال پیامک تلفن ثابت به تلفن ثابت (شهری) یک پالس، تلفن ثابت به ثابت (بین شهری) دو پالس، تلفن همراه با تلفن ثابت (شهری و بین شهری) متن فارسی دو پالس و انگلیسی 5 پالس، تلفن ثابت به همراه (شهری و بین شهری) دو پالس و هزینه هر پالس 7/44 ریال محاسبه می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو