یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

با ادعاي فعاليت هکري

ترکيه يک «ايراني» را به آمريکا تحويل داد

تركيه آمريكا

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸:۰۰


روزنامه صباح چاپ استانبول گزارش داد که ترکيه يک فرد ايراني به نام «نيما گلستانه» متهم به فعاليت‌هاي سايبري عليه آمريکا را به مقامات اين کشور تحويل داده است.

وايمکس نيوز - روزنامه ديلي‌صباح ترکيه روز چهارشنبه گزارش داد که دولت اين کشور يک فرد را که به فعاليت‌هاي سايبري متهم شده بود، به آمريکا تحويل داده است.

روزنامه صباح چاپ استانبول خبر داد که اين فرد  29 ساله روز 12 فوريه در استانبول تحويل مقامات آمريکايي داده شد. اين روزنامه ادعا کرد که به درخواست اف‌بي‌آي براي او قرار بازداشت صادر شده بود.
در گزارش اين روزنامه از انتقال او به ورمونت آمريکا خبر داده شده جايي که قاضي يک دادگاه قرار بازداشت براي وي صادر کرده است.
رورنامه ترکيه‌اي «ارتکاب به حملات سايبري عليه يک شرکت آمريکايي در ورمونت فعال در زمينه ايروديناميک و سرقت ميليون‌ها دلار نرم افزار در فاصله سال‌هاي 2012 و 2013» را موارد اتهامي اين «هکر ايراني» خوانده است.
اين روزنامه در گمانه‌زني درباره به هدف ترکيه در تحويل اين فرد به آمريکا هم موضوع را به استرداد «فتح‌الله گولن» رهبر جماعت گولن نسبت داد؛ کسي که روز گذشته دادگاهي در ترکيه براي دومين بار براي وي حکم بازداشت صادر کرده است!
گولن از سال 1998 در تبعيدي خود خواسته در آمريکا به سر مي برد و علي رغم روابط خوب او با اردوغان، در سال‌هاي اخير روابط اين دو به شدت به سردي گراييده و رئيس‌جمهور ترکيه او را به تلاش براي ساقط کردن دولت متهم کرده است.
 
منبع : فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو