مدیر عامل شرکت ایرانسل از بازگشت تعرفه بستههای اینترنتی ایرانسل به حالت قبلی خود خبر داد.
وایمکس نیوز - علیرضا قلمبر دزفولی در جمع خبرنگاران به پاسخگویی به سوالات مختلف مطرح شده درباره ایرانسل پرداخت و درباره تغییراتی که پیش از این در تعرفه برخی بستههای پرطرفدار اینترنتی اپراتور دوم صورت گرفته بود اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر قیمت بستهها تغییر کرد و بعد از ایام دهه فجر نیز قیمت اکثریت قریب به اتفاق بستهها و به خصوص بستههای پرمصرف ایرانسل به قیمت قبلی بازگشت.
وی یادآور شد: حتی برخی بستهها مانند بستههای سه ماهه و شش ماهه اینترنتی که قیمت آنها افزایش نداشت هم با کاهش 50 درصدی تعرفه مواجه شدند.
داستان ورود به بورس
دزفولی در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به سوالی که درباره ارائه سهام ایرانسل در بورس مطرح شده بود اظهار کرد: در کمیسیونی که در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تشکیل شد، شرکای ایرانسل نیز حضور یافته و در این زمینه توضیحاتی را ارائه کردند و یادآور شدند به دلیل فراهم نبودن شرایط عرضه سهام در بورس در سال جاری برنامه آنها بر آن است که در سال آتی نسبت به ورود به بورس اقدام کنند.
مدیر عامل شرکت ایرانسل ادامه داد: براساس این جلسه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز همین تصمیم را تصویب کرد و در نهایت قرار بر آن شد که این موضوع از سال آینده پیگیری شود اما با توجه به این که معمولا سال مالی پس از تیر ماه آغاز می شود قرار بر آن است که روند بورسی شدن ایرانسل از مرداد ماه دنبال شود.
وی عنوان کرد: به هر حال ارائه سهام در بورس مقدماتی دارد و به عنوان مثال لازم است شرکت در ابتدا از حالت سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شود که اجرای این مراحل نیاز به مدتی زمان دارد.
دزفولی در پاسخ به این سوال که آیا برای ارائه سهام ایرانسل در بورس اساسنامه این شرکت نیز تغییر خواهد کرد گفت: روند بورسی شدن چارچوبهای مالی و حقوقی خاص خود را دارد و برای رسیدن به این مرحله هر اقدامی که لازم باشد از سوی شرکت ایرانسل انجام خواهد شد.
تعرفه اینترنت قابل محاسبه است
او در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به سوالی مبنی بر تخلیه سریع شارژ سیم کارتهای ایرانسل به دلیل استفاده از اینترنت اظهار کرد: تعرفههایی که در حال حاضر به شکل آزاد برای سیم کارتهای اعتباری ایرانسل تعیین شده، کیلوبایتی 0.75 ریال است که این رقم در سیم کارتهای دائمی به نیم ریال می رسد اما نکتهای که باید توجه کرد آنکه در اغلب گوشیهای هوشمند این امکان وجود دارد که مشترکان میزان مصرف خود را بررسی و براساس تعرفههای موجود هزینههای خود را محاسبه کنند.
وی یادآور شد: البته گوشیهای هوشمند به میزان نرم افزارهایی که برروی آنها نصب می شود دیتا مصرف میکنند و این خاصیت نسل سوم ارتباطی است که با توجه به آن که در تمام نقاط مشترک امکان دسترسی به اینترنت را دارد، ممکن است مصرف دیتای آن براساس تعداد نرم افزارها متغیر باشد.
دزفولی همچنین متذکر شد: تعرفه دیتای تلفن همراه طی ماههای گذشته تغییراتی پیدا کرده و اکنون برای مشترکانی که از بستهها استفاده می کنند تعرفههای کمی اعمال می شود. به گونه ای که می توان گفت قیمت بستههای اینترنت ایران در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.
پوشش 80 درصدی 3G و 4G در شهر تهران
اما مدیر عامل شرکت ایرانسل در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه تعداد از شهرهای کشور و چند درصد از شهر تهران به اینترنت نسل سه و چهار دسترسی دارند، اظهار کرد: در حال حاضر 80 درصد شهر تهران تحت پوشش شبکه نسلهای سه و چهار قرار دارند و شهرهای اطراف تهران نیز به سرعت تحت پوشش این شبکه قرار می گیرند.
وی ادامه داد: تصور ما آن است که در سه ماهه اول سال آتی پوشش خوبی در استان تهران خواهیم داشت.
دزفولی همچنین اظهار کرد: در حوزه نسل چهار نیز هر شهر نیاز خاص خود را دارد و ارزیابی ما آن است که تمام شهرها نیاز به نسل چهار ندارند و در این مرحله هر شهری که مصرف دیتای بالاتری داشته باشد از نظر ارائه نسل چهار در اولویت قرار میگیرد.
مدیر عامل شرکت ایرانسل اظهار کرد: به نظر می رسد در زمینه اینترنت نسل سه نیز تا اوایل سال آینده نیز حدود 50 درصد کشور تحت پوشش شبکه نسل سه قرار بگیرد.
وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال آتی تمام مراکز استانی کشور تحت پوشش نسل چهار قرار بگیرند.
دزفولی همچنین گفت: در حال حاضر تقریبا تمام شهرهای اصلی کشور مجهز به شبکه نسل سه هستند و برای مسافرتهای نوروزی شهرهایی که تعداد مسافران بالایی دارند مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت.
اختلالات نوروزی امسال چه میشود؟
مدیر عامل شرکت ایرانسل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اختلالاتی که معمولا در لحظات تحویل سال در خطوط اپراتورها رخ میدهد اظهار کرد: ما هیچ وقت در آن لحظات اختلال خاصی نداشتهایم.
وی ادامه داد: در لحظات تحویل سال در سال 1392 در حرم مطهر امام رضا(ع) ما تنها پنج درصد تراکم ترافیکی داشتیم که این رقم بالاترین رقم تراکم ترافیکی ما بود که در سال 93 این رقم رفع شد.
او عنوان کرد: ما در هیچ کجای کشور تراکم ترافیکی که مانع فعالیت شبکه شود نداشتهایم و تمام آمارها را به طور سالانه بررسی می کنیم تا نقاطی که ترافیک بیشتری دارند دچار مشکل نشوند.
دزفولی همچنین اظهار کرد: البته ممکن است در برخی نقاط درصد ناچیزی ترافیک وجود داشته باشد که قطعا این موضوع مورد انتظار مردم نیز هست اما در حالت کلی شرکت ایرانسل تلاش خود را میکند تا با بهره گیری از تجهیزات مختلف نقاط پرترافیک را پوششی مناسب دهد.
داستان هک شدن سیم کارتهای ایرانسل
مدیر عامل شرکت ایرانسل درباره اخباری که طی هفتههای گذشته مبنی بر هک شدن سیم کارتهای ایرانسل و شنود اطلاعات آنها مطرح شده بود نیز اظهار کرد: درست است ما برخی سیم کارتهای خود را از خارج کشور خریداری کردهایم اما این اتفاق در سطح دنیا نیز می افتد و علاوه بر این ما روند فعال سازی سیمکارتها را در داخل کشور انجام دادهایم؛ البته اپراتورهایی هم بودهاند که این موضوع را رعایت نکرده اند اما به هر حال درباره موضوعات امنیتی طبیعتا مقامات امنیتی می توانند بهتر صحبت کنند.
وی یادآور شد: با این وجود ما همواره مباحث امنیتی را به عنوان یک خطر بالقوه مورد توجه داشتهایم و تلاش داریم حفاظتهای لازم در این زمینه صورت بگیرد.
وی یادآور شد: در بارسلونا نیز صحبتهایی با مدیران ارشد شرکت جمالتو داشته و به رسانهها پیشنهاد می کنم درباره این موضوع صحبتهایی را با مدیران این شرکت نیز داشته باشند.
دزفولی در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتبار پیامکهایی که گاهی در فضای مجازی منتشر می شوند و در قالب آنها به مشترکان وعده می دهند تا اگر کد خاصی را به شمارهای ارسال کنند، به آنها شارژ رایگان تعلق خواهد گرفت گفت: ایرانسل تنها پیامکهایی که با تیتر ایرانسل فرستاده میشود را معتبر میداند و صحبت ما خطاب به کاربران آن است که در فضای مجازی می توان هر کدی را اعلام کرد اما برای مطمئن شدن از صحت این اخبار بهترین راه آن است که به اخبار منتشر شده از سوی خود اپراتور دقت شود.
یک طرفه شدن چند صد هزار سیمکارت ایرانسل
مدیر عامل شرکت ایرانسل درباره سیم کارتهایی که به دلیل عدم ارسال مشخصات به حالت یک طرفه در آمدهاند توضیح داد: طی چند مرحله حدود چند صد هزار سیم کارت یک طرفه شده است اما در کل بیش از 70 درصد افرادی که اطلاعات خود را وارد نکرده بودند در این مدت به تکمیل اطلاعات پرداخته اند.
وی همچنین تاکید کرد: حدود 10 میلیون نفر از مشترکان ایرانسل افرادی بوده اند که نیاز به ارسال برخی اطلاعات به اپراتور داشته اند.
منبع : ایسنا