یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو مجلس خبرگان رهبري:

مطالبات مقام معظم رهبري در زمينه فضاي مجازي جدي گرفته شود

آيت الله ابراهيم اميني

چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲:۰۰


عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: فرمايش رهبر معظم انقلاب در زمينه اينترنت بايد محقق شود و تلاش براي تحقق مطالبات رهبرمعظم انقلاب در زمينه اينترنت يک وظيفه همگاني است.

وايمکس نيوز - آيت‌الله ابراهيم اميني در مهرماه 93 و در نشست هم‌انديشي مبلغان نخبه فضاي مجازي تهديدها و فرصت‌ها، مباحثي در خصوص دغدغه‌هاي پيرامون فضاي مطرح فرمودند که به جهت اهميت موضوع بخشي از سخنان وي، بار ديگر مرور مي‌شود:

وي با اشاره اهميت فضاي مجازي، تصريح کرد: دفتر تبليغات اسلامي با حساسيت زيادي به فضاي مجازي توجه کرده و در اين راستا استفاده افراد متخصص قابل‌تقدير است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اهميت استفاده از فضاي مجازي در زندگي مردم، تصريح کرد: اينترنت در شرايط کنوني يکي از اولويت‌هاي مهم زندگي افراد است، البته حوزه‌هاي علميه، دانشگاه‌ها و عامه مردم نيز نمي‌توانند ادعا کنند که بي‌نياز از استفاده از اينترنت هستند.

امام‌جمعه موقت قم بابيان اهميت پرداختن به مشکلات اينترنت، عنوان کرد: در حال حاضر بايد آسيب‌هاي فضاي مجازي را به مردم بيان کرد و در کنار آن نيز فرصت‌هاي اينترنت را به مردم اطلاع داد تا آن‌ها حق انتخاب استفاده از اين فضا را داشته باشند.

وي با تأکيد به مطالعه طرح اين نشست، گفت: بايد ظرفيت مخاطبان را شناسايي کرد و متوجه شد که آن‌ها به چه چيزي احتياج دارند و بيشتر دنبال چه چيزي هستند بايد برنامه‌ريزي‌هايي زيادي در اين زمينه انجام داد که با مشکل مواجه نشويم.

آيت‌الله اميني با اشاره به اهميت شناخت دنياي مجازي، اظهار کرد: نخست بايد ماهيت اينترنت و گستره اينترنت را نيز شناسايي کرد، زيرا دنياي مجازي مانند اقيانوسي است که بيش از ميلياردها نفر در آن غرق‌شده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به شناسايي عوامل مسلط بر فضاي مجازي در خارج از کشور، افزود: بايد عواملي را که بيرون از کشور بر فضاي مجازي تسلط دارند را شناسايي کرد تا با ماهيت و اهداف پشت پرده آن‌ها را نيز شناسايي کنيم.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به سرچ در دنياي مجازي، تصريح کرد: سيستم جستجو به‌گونه‌اي طراحي‌شده است که با ثبت مطالب در دنياي مجازي به هويت وزندگي خصوصي افراد نيز دسترسي پيدا مي‌کنيم.

امام‌جمعه موقت قم با اشاره به ساخت سايت‌هاي متعدد، تاکيد کرد: بايد نيازسنجي و مخاطب شناسي کرد و بر اساس آن اقدام به ساخت سايت کرد، اگر يک سايت قوي و خوب ساخته شود بهتر است از ساخت هزاران سايت ضعيف.

‌آيت‌الله اميني با اشاره به استفاده از ظرفيت افراد مسلط به دنياي مجازي براي فرهنگ‌سازي اجتماعي، اظهار کرد: با نظارت افراد متخصص مي‌توان کاري کرد که جوانان راغب به استفاده از سايت‌هاي و فضاي هاي خوب شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به حضور پر رنگ اينترنت در زندگي افراد، افزود: ما در شرايط زندگي مي‌کنيم که امکان بازگشت به عقب وجود ندارد، بنابراين مطالبه ما از مسئولان حوزه ارتباطات اين است که اينترنت پاک را توليد کنيد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به تلاش براي تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: فرمايش رهبر معظم انقلاب در زمينه اينترنت بايد محقق شود و همه وظيفه دارند که براي تحقق اين مسئله را تلاش کنند.

 

منبع : سيتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو