یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

به مخابرات های استانی ابلاغ می شود:

آیین‌نامه تعاملی برای ارایه اینترنت پرسرعت

فيضي

شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۲:۰۰


مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در مورد ابلاغ آیین نامه تعاملی شرکت های مخابراتی و شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت به استان ها گفت: شرکت های مخابرات استانی موظف به تعامل با شرکت های PAP برای ارایه ADSL در کشور هستند.

وایمکس نیوز - کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دوم آبان ماه امسال در جلسه شماره 97 خود براساس بند "د " ماده 5 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و قسمت "ت " بند 9 ماده 6 اساسنامه سازمان رگولاتوری، آیین نامه تعاملی شرکت های مخابراتی با شرکت های "ندا " را برای ساماندهی و تنظیم روابط بین دارندگان پروانه و هموار کردن مسیر توسعه پورت های پرسرعت اینترنت تصویب کرد تا واگذاری خدمات شرکت های مخابراتی به PAP ها شکل قانونمند به خود گیرد.
تصویب آیین نامه تعاملی شرکت مخابرات ایران و شرکت های ندا براساس بررسی های به عمل آمده و مطالعات انجام شده از وضعیت ارایه خدمات عمومی انتقال داده ADSL از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شکل گرفت و در این آیین نامه بیش از 70 درصد نقطه نظرات PAP ها برای نبود رویه ها و دستورالعمل های شفاف در تعاملات بین دارندگان پروانه با مخابرات و مشکلات عدیده که روند واگذاری و توسعه خدمات ADSL را با کندی مواجه کرده، اعمال شد.
از جمله موارد مطرح شده در این آیین نامه که باید با تعامل فیمابین شرکت های مخابرات و PAPها حل و فصل شود مربوط به تخصیص نیافتن فضا، تخصیص نیافتن و افزایش ظرفیت دیتا و اینترنت، موافقت نکردن جایگزینی تجهیزات غیر فعال و افزایش ظرفیت، نامشخص بودن وضعیت مشترکان ADSL پس از تغییر بستر ارتباطی و نیز جلوگیری از ورود و حضور این شرکت ها در مراکز مخابراتی است.
این آیین نامه تعاملی در تاریخ 23 آبان ماه امسال برای اجرا به شرکت مخابرات، شرکت های ندا و شرکت های مخابرات استانی ابلاغ شد اما برخی شرکت های PAP اعلام می دارند که شرکت های مخابرات استانی تاکنون آن را اجرایی نکرده اند.
صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این باره گفت: هرآنچه که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت مخابرات ایران ابلاغ کرده به شرکت های مخابرات استانی ابلاغ شده و لازم الاجرا است.
وی با اشاره به آیین نامه تعاملی واگذاری خدمات فی مابین شرکت های مخابراتی و شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت که از سوی رگولاتوری تصویب شده است، گفت: این آیین نامه هم از سوی شرکت مخابرات ایران و هم به طور مستقیم از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت های مخابرات استانی ابلاغ شده است.
فیضی گفت: در راستای اجرایی کردن این آیین نامه تمامی استان ها موظف به تعامل با شرکت های PAP برای توسعه اینترنت پرسرعت در کشور هستند.
کارشناسان تصویب و اجرای این آیین نامه را سرآغازی برای پررنگ شدن و ثبات جایگاه رگولاتوری در کشور و جدی ترین اقدام این سازمان در جهت شفاف سازی مسایل اولیه واگشایی خدمات سیم مسی (آن باندلینگ) عنوان می کنند و با وجودی که طبق برنامه پنج ساله پنجم توسعه باید 60 درصد از کاربران بخش خانگی و تجاری کشور اینترنت پرسرعت داشته باشند اجرای این آیین نامه می تواند این مهم را محقق کند.

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو