یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مرکز تشخيص و پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا:

احتمال کلاهبرداري از تجميع چندين حساب در يک کارت بانکي

اينترنت

یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷:۰۰


اتصال تمامي حساب هاي بانکي به يکديگر قابليتي است که برخي از بانکها به مشتريان خود ارائه ميدهند به اين صورت که کاربر مي تواند تمام حساب هاي خود در يک بانک را با هم تجميع کرده و با استفاده از يک کارت بانکي عمليات بانکي خود را به سادگي و از طريق تمامي حساب ها انجام دهد.

وايمکس نيوز - سرپرست اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا با اشاره به متصل کردن چند حساب بانکي جهت سهولت در انجام امورات بانکي، گفت: اين قابليت داراي مزاياي همچون برداشت وجه از تمامي حساب ها توسط يک کارت بانکي، به خاطر سپردن تنها يک حساب بانکي و رمز هاي ورود آن و.... مي باشد.

سرهنگ دوم عليرضا آذردرخش تجميع کردن چندين حساب در يک کارت بانکي را به قرار دادن چندين تخم مرغ در يک سبد تشبيه کرد و گفت: با کوچکترين آسيب به سبد، تخم مرغ ها همگي آسيب مي بينند.

وي افزود: وصل کردن حساب هاي بانکي باعث مي شود اگر فردي به اطلاعات کارت بانکي ما دسترسي پيدا کند به راحتي مي تواند از تمامي حساب هاي ما برداشت غير مجاز (خريد اينترنتي، تهيه کارت بانکي جعلي و برداشت از حساب، انتقال وجه و...) انجام دهد.

سرپرست اداره پيشگيري از جرائم سايبري ادامه داد: در صورتي که هر حساب به طور مجزا باشد و هر حساب داراي رمز و کارت بانکي جدا باشد امکان برداشت از بقيه حساب ها وجود نخواهد داشت.

وي استفاده از يک عابر بانک را ضروري دانست و گفت: هموطنان عزيز جهت انجام فعاليت هاي بانکي خود از يک کارت بانکي استفاده کنند و دقت داشته باشند که موجودي زيادي در آن وجود نداشته باشد.

سرهنگ آذردرخش در انتها گفت: همواره بايد از تراکنش هاي بانکي خود اطلاع داشته باشيم و آخرين رسيد دريافتي از دستگاه را نزد خود نگه داريم. نکته مهم ديگري که بايد در اينجا مطرح شود اين است که رمز هاي ورودي خود را به صورت مرتب و دوره اي تغيير دهيم.

سرهنگ آذردرخش در انتها از هموطنان عزيز خواست در صورت مواجه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري، لينک ثبت گزارشات مردمي با ما در ميان بگذارند.

 

منبع : سيتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو