شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رئيس کميسيون صنايع مجلس مطرح کرد:

مشکل بيمه کارگزاران مخابرات حل شد/ اپراتورها به مجلس گزارش دهند

رضا رحماني

دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹:۰۰


رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس از حل مشکل بيمه کارگزاران مخابرات روستايي خبر داد و گفت: قرارداد مستقيم اين کارگزاران در حال انعقاد با وزارت کار است.

وايمکس نيوز - رضا رحماني در مراسم روز جهاني ارتباطات و اختتاميه جشنواره فاوا، گفت: با جلساتي که در کميسيون صنايع و معادن با مديران مخابرات و مسئولان وزارت ارتباطات داشتيم تفاهم بر اين شد که مطابق قانون، مشکل بيمه کارگزاران مخابرات در دفاتر ict روستايي حل شود و براين اساس با اقدامات صورت گرفته از هفته جاري بحث قرارداد بيمه اين کارکنان شرکت مخابرات با هماهنگي هاي قراردادي و حقوقي با وزارت کار، عملياتي خواهد شد.

وي با تاکيد برلزوم حمايت از توليدات داخل در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات و با اشاره به کارخانجات و شرکتهاي توليدي اين بخش که تعطيل شده اند اظهار داشت: در مورد بهره گيري اپراتورهاي ارتباطي از تجهيزات ساخت داخل و ارتباط با دانشگاهها، جلساتي را با اپراتورهاي موبايل ترتيب داده ايم که به زودي اين اپراتورها بايد با حضور در مجلس در اين زمينه گزارش عملکرد خود را ارائه دهند. 

رئيس کميسيون صنايع و معادن با بيان اينکه در سال 84 واردات تجهيزات فناوري اطلاعات و ارتباطات 800 ميليون دلار بود گفت: هم اکنون اين رقم به 3 ميليارد دلار تجهيزات بدون محاسبه واردات گوشي موبايل که حدود 2 ميليارد برآورد مي شود رسيده است.

وي بر نقش دولت در سياستگذاري توليد ملي تاکيد کرد و ادامه داد: وزارت ارتباطات نيز در زمينه شبکه ملي و اقداماتي که انجام داده است بايد به کميسيون صنايع گزارش دهد.

 

منبع : مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو