شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارایه خدمات وایمکس در سنگاپور در باندهای طیف رادیویی GSM آزاد شد

طيف

یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۲:۰۰


سازمان تنظیم‌مقررات مخابراتی سنگاپور در پی مشورت با بهره‌برداران شبکه و برخی از سازندگان تجهیزات طرح راه‌اندازی شبکه‌های نسل چهارم وایمکس و LTE را تدوین کرد.

وایمکس نیوز - مشاوره‌دهندگان این طرح معتقد بودند که سنگاپور باید با همسایگان خود هماهنگی کاملی انجام دهد تا بتواند به منابع طیفی بیش‌تری دسترسی داشته باشد که از پس پاسخ‌گویی به تقاضای فزاینده برای خدمات فراخ‌باند بی‌سیم برآید.

همچنین این مشورت‌‌دهندگان اعتقاد دارند که سازمان تنظیم‌مقررات مخابراتی باید باندهای 2.3 و 2.5 گیگاهرتز را از نو تخصیص دهد و زودتر به تخصیص باند 700 مگاهرتز اقدام کند تا قطعیت بیش‌تری برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

سازمان تنظیم‌مقررات مخابراتی سنگاپور اعلام کرده است که از هیچ کوششی برای هماهنگی‌های طیفی دریغ نخواهد کرد اما از وقت‌گیر بود آن نگران است.به هرحال این سازمان در پی آن است که وضعیت روشنی به هماهنگی‌های طیفی بدهد و تا سال 2012 زمان‌بندی تخصیص مجدد باندها را مشخص کند.

سازمان تنظیم مقررات سنگاپور بیان کرد در این مرحله‌ نمی‌تواند تخصیص مجدد باندهای 2.3 و 2.5 گیگاهرتز را انجام دهد ولی پیش بینی کرد با توجه به راه‌اندازی شبکه‌های تجاری LTE در جهان رو به افزایش گذاشته است و شماری‌از پاسخ‌دهندگان اظهار علاقه کرده‌اند که قبل از سال 2015 سامانه‌های LTE را راه‌اندازی کنند.بنابراین سازمان تنظیم‌مقررات پیشنهادهایی را برای کاربری مجدد طیف GSM900 ، GSM1800و WBA در باندهای 2.3 و 2.5 گیگاهرتز برای خدمات وایمکس و LTE تدوین کرده است.

بنابراین وقتی که چارچوب‌بندی و تخصیص مجدد باندها انجام گرفت سازمان تنظیم مقررات برای راه‌اندازی فناوری‌های نسل چهارم و از جمله LTE و وایمکس در باندهای 2.3و 2.5 گیگاهرتز آمادگی خواهد داشت.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو