شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

وزير ارتباطات:

محدوديت در حوزه IT به محدوديت در ساير بخش ها مي انجامد

تقي پور

یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: با توجه به اينکه موتور محرک اقتصادي و اجتماعي در جوامع امروزي ارتباطات و فناوري اطلاعات است، نبايد با ايجاد محدوديت در اين بخش ها مانع از توسعه کشور شويم.

وايمکس نيوز – رضا تقي پور در پنجمين همايش ارتباطات و فناوري اطلاعات با عنوان رگولاتوري با بيان اين مطلب گفت: با توجه به اينکه کشور ما از جمله اولين کشورهايي است که به عضويت اتحاديه جهاني مخابرات در آمده است و حضوري فعال دارد با اين محدوديت ها روبرو نيست.
وي افزود: در بحث ارتباطات و فناوري اطلاعات رگولاتوري از پراهميت ترين محورهاست چرا که اکنون کشورها به اين نتيجه رسيده اند که دولت هر چقدر کوچک تر باشد توسعه امکان بيشتري مي يابد بنابراين بايد براي سامان بخشي به امور بخش خصوصي رگولاتوري وارد عمل شود.
وي گفت: در دنيا تئوري هاي مختلفي با هدف توسعه در مورد رگولاتوري وجود دارد و در کشور ما نيز رسيدن به اهداف 1404 به عنوان مهمترين هدف توسعه معرفي شده است.
تقي پور در مورد نوع عملکرد رگولاتوري در کشور ما گفت: با توجه به جايگاه مناسب رگولاتوري در وزارتخانه و نيز تلاش هاي مسوولان رگولاتوري در مدت کوتاهي که از تاسيس اين نهاد مي گذرد اقدامات خوبي از سوي اين سازمان در حوزه وظايف و اختياراتش صورت گرفته است.
وي گفت: مديريت بر فرآيندهاي آزادسازي و خصوصي سازي از اثرات خوب اقدامات رگولاتوري بوده است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در واقع صدور انواع مجوزها و ارايه انواع پروانه ها روند مثبت حرکت به سوي خصوصي سازي بوده است.
وي افزود: در مورد روند خصوصي سازي در کشورمان در مقايسه با ساير کشورها اگر نتوانيم بگوييم پيشرو بوده ايم اما به طور قطع مي توان گفت در بسياري مباحث جلوتر از اينکه نيازها به وجود بيايند حرکت کرديم و پروانه ها را صادر کرديم.
تقي پور در مورد عملکرد وزارتخانه نيز در حالت کلي و به اختصار گفت: هم اکنون کشور ما در مباحث صوت و ديتا در جايگاه خوبي قرار دارد و بايد همين جايگاه را در بخش تصوير نيز به دست بياورد.
وي افزود: در بحث توليد محتوا نيز با توجه به فرهنگ غني کشورمان مي توانيم بسيار پيشرو باشيم.
وي گفت: اگرچه در مسايل در رتبه خوبي قرار نداريم اما در بعضي موارد چون راه اندازي دفاتر خدمات روستايي بسيار موفق عمل کرديم به گونه اي حتي کشورهاي اروپايي نيز به دنبال کسب تجربيات کشور ما در اين زمينه اند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو