یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار شد:

ارتقاء همکاری های ایران و ترکیه در حوزه ICT

ترکيه

سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵:۰۰


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار جودت ایلماز، رییس بیست و دومین کمیسیون مشترک ایران و ترکیه، خواستار ارتقاء همکاری های دوکشور در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

وایمکس نیوز - رضا تقی پور در این دیدار با اشاره به پیشرفت های ایران در حوزه ICT گفت: در زمینه مخابرات و پست و حوزه فناوری اطلاعات پیشرفت های خوبی داشته‌ایم.
وی افزود: ارتباط فیبرنوری دو کشور، ارتباط ماهواره‌ای دو کشور و استفاده از باند ماهواره، ارتباط مستقیم تلفنی(رومینگ)، شبکه‌های ارتباط داده‌ها، موتور جستجو و نرم‌افزارهای پایه از جمله زمینه های همکاری میان دوکشور محسوب می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این مطلب که این موارد پیش از این نیز در دیدار وزیر ارتباطات کشور ترکیه مورد بررسی قرار گرفته بود بیان کرد: : امیدواریم با توجه به مشترکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی، در مسائل تجاری و اقتصادی، شاهد حضور بخش خصوصی در راستای ارایه خدمات میان دو کشور باشیم.
وی گفت: در زمینه اینترنت و فناوری اطلاعات کارهای خوبی در ایران انجام شده که از جمله آنها می‌توان به موتور جستجوی ملی و نرم افزارهای پایه اشاره کرد که در صورت تمایل، می‌توانیم به صورت مشترک، تعامل و همکاری کنیم.
بر اساس این گزارش، جودت ایلماز وزیر مشاور دولت ترکیه و رییس بیست و دومین کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه نیز در این دیدار، گفت: ترکیه و ایران دارای فرهنگی مشترک و قدیمی هستند که در سال های اخیر تلاش رهبران دو کشور در جهت گسترش ارتباط و همکاری ها بوده است.
وی ادامه داد: تا کنون و در زمینه‌های پستی همکاری های متقابلی صورت گرفته و البته در بخش همکاری های مخابراتی هم مواردی در جریان است و ادامه دارد.


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو