یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

در هم اندیشی فعالان عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی شد

راهکارهای گسترش شبکه فیبر نوری و دستیابی به شهر هوشمند

شهرهوشمند

جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷:۰۰


نخستین نشست تخصصی فعالان عرصه زیرساخت، خدمات و فرصت های سرمایه گذاری با موضوع "شهر هوشمند" برگزار شد.

وایمکس نیوز- در این نشست که با حضور مدیران ارشد بخش های مختلف حاکمیتی، دارندگان زیرساخت، تأمین کنندگان داخلی و خارجی، سرمایه گذاران، اپراتورها، بانک ها و سرویس دهندگان، در محل سالن اجتماعات شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد، شرکت کنندگان به طرح نظرات خود در خصوص راهکارهای گسترش شبکه فیبر نوری کشور و دستیابی به شهر هوشمند پرداختند.
در این جلسه مهندس خسرویمعاون وزیر و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به زمینه های مثبت موجود در کشور برای ایجاد شهر هوشمند،بر اراده دولت بر گسترش شبکه فیبر نوری و تحقق شهر هوشمند تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که فعالان این عرصه در کشور با همکاری و مشارکت با یکدیگر و بهره گیری از توان بالقوه موجود در کشور بتوانند نسبت به ایجاد شبکه هوشمند داخلی تشریک مساعی کنند.
در بخش دیگر این نشست، دکتر زرگر دبیر علمی این نشست به اهمیت انجام فعالیت های مطالعاتی در این بخش اشاره کرد و با تشریح برخی فعالیت های موفق انجام شده در کشورهای دیگر بر ضرورت گسترش شبکه فیبر نوری و بهره گیری بهینه از امکانات موجود در کشور تأکید کرد و یادآور شد، پرداختن به این موضوع می تواند منافع بسیاری برای کشور در حوزه های مختلف اقتصادی، سلامت، محیط زیست، حمل و نقل، و ... در بر داشته باشد.
در ادامه این نشست، مهندس مظلوم مدیر اجرایی نشست به برگزاری نخستین همایش زیرساخت و فرصت های سرمایه گذاری شهر هوشمند در شهریور ماه سال جاری اشاره کرد واز فعالان بخش های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات دعوت کرد که با حضور فعال در این همایش زمینه های لازم برای شکل گیری ایران هوشمند را فراهم کنند.
در بخش پایانی این نشست، برای حصول به اهداف تبیین شده، چهار کارگروه زیرساخت، سرویس، محتوا، و قوانین و مقررات شکل گرفت و شرکت کنندگان در این کارگروه ها تقسیم شدند. بر اساس اعلام مدیر اجرایی این نشست قرار است که هر یک از این کارگروه ها طی برگزاری جلسات مشورتی، راهکارهای رفع موانع و چگونگی هم افزایی امکانات موجود در کشور را بررسی و در همایش شهریور ماه آنها را اعلام کنند.
شایان ذکر است، نخستین همایش زیرساخت و فرصت های سرمایه گذاری شهر هوشمند در روزهای 15 و 16 شهریور ماه در محل مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو