شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

کاهش فروش اسمارتفون ها در بزرگترین بازار فروش جهانی

تلفن همراه

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰:۰۰


فروش تلفن های هوشمند برای اولین بار در چین کاهش پیدا کرد.

وایمکس نیوز - بازار فروش این تلفن ها در سه ماهه دوم سال 2015 بنا به گزارش گارتنر . بر اساس تحقیقات مستند 4 درصد کاهش پیدا کرد.گارتنر گزار می کند که پس از گذشت سالها از عرضه تلفن های هوشمند در بازار چین،برای اولین بار میزان فروش نرخ نزولی پیدا کرده است.

مسئول تحقیقات موسسه گارتنر گفت: بازار اشباع شده ی چین احتیاج به جایگزینی برای خریداران تازه ی این کالا دارد.او افزود سازندگان باید به فکر طرح های جدیدی برای تشویق و جذب خریداران باشند.چین در سال 2011 با پشت سر گذاشتن آمریکا به اولین بازار فروش اسمارت فون ها در جهان تبدیل شد،که امروز به حدود 30 درصد از فروش کل امار جهانی را به خود اختصاص می دهد.اشاعه سریع دستگاه های ارتباطی کم قیمت ، راه را برای نفوذ بیشتر تلفن های هوشمند دشوار کرده اند.تنها امید شرکت های تولید کننده تلفن های هوشمند ، ارتقا سیستم های ارتباطی چین به 4G است.شرکت های بزرگ تولید کننده مثل اپل،سامسونگ،هوآوی،لنوو،و ژیائومی به خارج از مرزهای چین و مخصوصا بازار هند چشم دوخته اند و برنده بازار دقیقا همانی است که تصور می کنید.اپل.
بنا به اعلام گارتنر فروش iphone 6 plus شرکت اپل با فروش 11.9 میلیون واحد افزایش 68 درصدی را در سه ماهه دوم امسال به همراه داشته است در حالی که آمار شرکت اپل رشد 87 درصدی را اعلام می کند.تفاوت اساسی در این است که گارتنر تنها فروش مستقیم محصول را مد نظر قرار میدهد اما شرکت اپل فروش توزیع کنندگان را نیز در آمار خود لحاظ کرده است.
به هر حال اپل در مقایسه با سامسونگ اوضاع بهتری را تجربه می کند تا در این بین غول کره ای شاهد کاهش 5.4 درصدی در هر سال پس از توزیع سری S6 باشد.
 
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو