یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر واعظی خواستار شد:

هماهنگی تمام دستگاه ها جهت تحقق شهرهای هوشمند

واعظي

دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸:۰۰


دکتر واعظی در همایش "شهر هوشمند زیرساختها و سرمایه گذاری" با تکید بر هماهنگی تمام دستگاه ها جهت تحقق شهرهای هوشمند، گفت: شهر هوشمند به تسهیل انجام امور روزانه، ایجاد اشتغال، زمینه سازی سرمایه گذاری نهادهای مالی و حضور پر رنگ شرکت های دانش بنیان و اپراتورها منجر می شود.

وایمکس نیوز - به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه توسعه بدون توجه به ارتباطات و فناوری اطلاعات امکانپذیر نیست گفت: خوشبختانه در دولت و مجلس به این مهم توجه ویژه شده است و این همایش نیز نشان دهنده علاقه بخش غیر دولتی و خصوصی برای کار و سرمایه گذاری در این حوزه است.

وی با بیان این که دولت موظف به فراهم کردن زیرساختهای لازم است افزود: این زیرساختها تنها مربوط به وزارت ارتباطات نمی شود و تمام دستگاه ها به ویژه شهرداریها، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و محیط زیست نیز در این زمینه نقش موثری دارند.

وزیر ارتباطات، اهتمام این همایش به زیرساخت و سرمایه گذاری را مهم برشمرد و ادامه داد: شهر هوشمند حاصل همکاری و همدلی همه دستگاههای ذیربط با هم است.

وی در عین حال فراهم شدن زیرساخت را لازم اما کافی ندانست و گفت: باید بخش رگولاتوری همگام با تحولات دنیا دستورالعمل های لازم را بوجود آورد.

وی در ادامه با بیان ویژگیهای شهر هوشمند افزود: بهبود ارائه خدمات، کاهش هزینه انرژی، ارتقای کیفیت زندگی مردم، کاهش آسیب به محیط زیست، استفاده از نوآوریها و کاهش استفاده از سوخت های فسیلی رهاورد دستیابی به شهر هوشمند است.

دکتر واعظی، فناوری اطلاعات را موثر در ایجاد اشتغال دانست و گفت: در دو سال اخیر با عرضه خدمات جدید به مردم مشاغل جدیدی ایجاد شده است که نگاه به شهر هوشمند را جدی تر کرده است.

واعظی ادامه داد: سال گذشته با وجود تمام عقب ماندگی در زیرساخت ICT کشور اولویت ما جبران عقب ماندگی ها بود که در این زمینه پروژه های مختلفی را با همراهی دولت و مجلس به انجام رساندیم.

وی خاطر نشان ساخت: با اجرای پروژه های متعدد تا سال آینده شاهد افزایش کیفیت خدمات فعلی خواهیم بود.

وزیر ارتباطات موضوع سالجاری را تولید محتوا، ارائه خدمات جدید و اپلیکیشن ها برشمرد و گفت: بدون این موارد نمی توان به تمامی اهداف دست یافت.

دکتر واعظی با اشاره به حکم مقام معظم رهبری برای دوره دوم شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: در این حکم موارد بسیار مهمی از جمله وظایف و ماموریتهای این شورا و مرکز ملی فضای مجازی و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه فضای مجازی مشخص شده است که نشانه اهتمام کشور به این حوزه می باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید همه بخش ها به این حوزه توجه بیشتری کنند، ابراز امیدواری کرد، دوره دوم شورای عالی فضای مجازی با همدلی و همکاری همه اعضا و دستگاههای ذیربط به تحقق وظایف و ماموریتهای تعیین شده در حکم مقام معظم رهبری بینجامد.

دکتر واعظی برگزاری این همایش توسط بخش غیر دولتی با همکاری بخش دولتی را مثبت ارزیابی کرد و با ارائه پیشنهاد ایجاد دبیرخانه دائمی، شهر هوشمند گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید این کار مستمر باشد و در این زمینه وزارتخانه هم از ایجاد دبیرخانه دائمی حمایت می کند.

دکتر واعظی با ابراز امیدواری از اینکه نتیجه این همایش ارائه سند راهبردی در زمینه شهر هوشمند منجر شود، افزود: هرگونه هماهنگی با دستگاههای دولتی، مجلس و یا شورای عالی فضای مجازی لازم باشد، دریغ نخواهیم کرد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو