سرپرست شرکت مخابرات درباره افزایش تعرفههای مخابراتی گفت: اساسا دنبال افزایش تعرفه نیستیم. اما تعرفههای مخابرات از سال 1382 تغییر چندانی نداشته و ما دنبال جبران عقب ماندگی هستیم تا مطابق رشد هزینهها از جمله دستمزد که شش برابر شده، درآمد ما با هزینههایمان همخوان شود.
وایمکس نیوز - سرپرست شرکت مخابرات ایران ظهر امروز با حضور در نمایشگاه تلکام در نشستی خبری پاسخگوی برخی سوالات خبرنگاران بود.
اسدالله دهناد در صحبتهای خود که در واقع اولین حضور رسانهایاش محسوب می شود از کیفیت اینترنت مخابرات تا بحث تعرفهها و توسعه مخابرات را مورد توجه قرار داده و در پاسخ به این سوال که اکنون راهکار مخابرات برای برون رفت از شرایط حساس فعلی از چه قرار است متذکر شد: مسائل و شرایط خاص مخابرات تقریبا در حوزه کاری و اجرا نیست بلکه امری است که بین سهامداران عمده و دولت وجود دارد و حل خواهد شد.
وی ادامه داد: اعتقاد ما این است که مخابرات بدون هماهنگی و همکاری دولت نمی تواند موفق باشد البته در حوزه اجرا هم تا روزی که هستیم با انگیزه کار خواهیم کرد و تلاش داریم حتی اگر حواشی هم هست با انگیزه کار خود را پیش ببریم.
او ادامه داد: اینکه با توجه به افزایش هزینهها، درآمد مخابرات از سال 82 ثابت مانده این شبیه معجزه است. اکنون میانگین قیمت تمام شده تلفن ثابت یک میلیون و 100 هزار تومان و میانگین مصرف ماهانه هر خط حدود 6000 تومان است و این هیچ توجیهی ندارد.
دهناد همچنین عنوان کرد: کشور نیاز به توسعه دارد اگر مخابرات از درون درآمد نداشته باشد قطعا توسعه با مشکل مواجه خواهد شد لذا به ناچار باید درآمدها و هزینه ها همخوانی داشته باشد.
سرپرست مخابرات ایران در بخش دیگری از صحبت های خود نیز به ارائه توضیحاتی درباره مطالبات و بدهیهای مخابرات پرداخت و گفت:ما مطالباتی از سازمان های دولتی داریم و بدهیهایی نیز در خصوص شرکت ارتباطات زیرساخت وجود دارد.
وی ادامه داد: اخیرا نیز درخواستی دادهایم تا دولت مجموع این موارد را به صورت تهاتر در دستور کار قرار دهد و بر همین اساس قرار است در این زمینه نامهای به معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری ارسال کنیم.
منبع : ایسنا