شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

کرم پور:

سالن مانيتورينگ IT سازمان رگولاتوري به بهره برداري رسيد

كرم پور

سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۹:۰۰


به گفته رييس سازمان تنظيم مقررات، با تلاش هاي صورت گرفته، شيفت آزمايشي مانيتورينگ فناوري اطلاعات کشور در سازمان رگولاتوري برقرار شد.

وايمکس نيوز - محمد کرم پور، رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اين مطلب گفت: بر اساس آسيب شناسي هاي صورت گرفته در سازمان تنظيم مقررات، يکي از نيازهاي زيربنايي حوزه ICT براي حفظ حقوق ذي نفعان اين بخش، طراحي و استقرار سامانه هاي بومي نظارت به صورت بر خط است.
وي افزود: بر همين اساس، با برنامه ريزي هاي صورت گرفته در چارچوب تفکر و اصول رگولاتوري، طراحي و استقرار سالن هاي پايش و اعمال نظارت بر خط در سازمان تنظيم مقررات عملياتي شد.
رييس سازمان تنظيم مقررات با بيان اين مطلب که براي عملياتي شدن اين طرح بيش از يک هزارو 500 نفر ساعت کار تحقيقاتي و علمي صورت گرفته، بيان کرد: عمليات اجرايي اين طرح در بخش سرويس هاي فناوري اطلاعات در حوزه هاي ستادي و مناطق هفت گانه از سال گذشته آغاز و در حال حاضر شيفت آزمايشي بهره برداري از اين سالن برقرار شده است.
وي عنوان کرد: افزايش اقتدار رگولاتوري در حفظ حقوق ذي نفعان و تسريع در رسيدگي به درخواست ها و شکايت هاي مردمي و دارندگان پروانه و همچنين دسترسي به اطلاعات بر خط از وضعيت بازار IT به منظور ارزيابي تحقق اهداف تعيين شده براي توسعه بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات، از جمله اهداف اجراي اين طرح محسوب مي شود.
کرم پور با اشاره به ارتباط هاي بر خط (online) برقرار شده، گفت: هم اکنون نظارت بر خط بر 11 اپراتور ارتباطات پرسرعت (PAP) و هفت اپراتور ارتباطات ماهواره اي (SAP) در چارچوب شيفت هاي تنظيم شده در حال انجام است.
وي ادامه داد: در فازهاي بعدي اپراتورهاي وايمکس، شرکت مخابرات ايران، ISDP و ISP نيز به اين شبکه متصل خواهند شد.


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو