پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

همزمان با سالروز خصوصی سازی مخابرات اعلام شد؛

نوسازی شبکه مخابراتی کشور تا سال ۹۷/ سرمایه گذاری ۷۲هزار میلیاردی

مخابرات

چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴:۰۰


شرکت مخابرات ایران از نوسازی کامل شبکه مخابراتی کشور تا سال ۹۷ با سرمایه گذاری ۷۲ هزار میلیارد ریالی خبر داد.

وایمکس نیوز - شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه 18 آبان ماه سالروز اجرای طرح خصوصی سازی در صنعت مخابرات کشور است اعلام کرد: 6 سال پیش در چنین روزی شرکت مخابرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های دولتی به بخش خصوصی واگذار و 50 درصد سهام به اضافه یک سهم از سهام شرکت مخابرات ایران فروخته شد. 

از آن زمان که بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران رخ داد تاکنون، شرکت مخابرات ایران در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمت رسانی و توسعه خدمات و سرویس های مخابراتی در حوزه ثابت و سیار را در دستور کار قرار داده است که با توجه به آینده فناوری در جهان و نیاز کشور به توسعه، برنامه های مختلفی برای توسعه تا سال 1397 دارد.

برنامه شرکت مخابرات ایران برای سال های 1394 تا 1397، سرمایه گذاری 7 هزار و 200 میلیارد تومانی در بخش های شبکه و فناوری اطلاعات است. این شرکت اعلام کرد که در سال جاری 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری می کند که این رقم در سال آینده تا 2700 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

شرکت مخابرات ایران همچنین در نظر دارد در سال 1396 یک هزار و 600 میلیارد تومان و در سال 97 هم 1400 میلیارد تومان در بخش توسعه شبکه و IT سرمایه گذاری کند.

در بخش تلفن همراه نیز در راستای توسعه شبکه و ارتقا به نسل های بالاتر، شرکت ارتباطات سیار سرمایه گذاری در این بخش را در دستور کار قرار داده به نحوی که بودجه این شرکت در سال جاری 2 هزار و 500 میلیارد تومان است.

مخابرات اعلام کرده است سرمایه گذاری پیش بینی شده در جهت نوسازی کامل شبکه مخابراتی ایران در بخش تلفن ثابت و همراه صورت می گیرد.

منبع : مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو