یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران:

توسعه کشور وابسته به صنعت مخابرات است

تیک نیوز

دوشنبه ۱۱ دی ۱۲۷۸ - ۰۰:۰۰:۰۰


مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران،با اشاره به بحث زیان ده بودن تلفن ثابت، در خصوص آینده این صنعت در بازار گفت: تمامی توسعه کشور وابسته به صنعت مخابرات است و اگر زیرساخت های ارتباط مخابراتی ضعیف شود تمامی بخش های کشور متضرر خواهند شد.

وایمکس نیوز - به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران، مهندس علیرضا صیدی در نشست مطبوعاتی که ظهر سه شنبه 24آذرماه، با حضور اصحاب رسانه در غرفه این شرکت در بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد، با اشاره به زیان ده بودن سرویس تلفن ثابت گفت: یقیناً شرکت های FCP نیز به دنبال باندل کردن سرویس ها هستند؛ چون قطعاً سرویس تلفن ثابت به تنهایی زیان ده است و این همان موضوعی است که مخابرات تهران نیز سالهاست به دنبال آن است اما تا کنون به دلیل انحصاری بودن سرویس های مخابرات، رگولاتوری مجوز باندلینگ را به شرکت نمی داد لکن با توجه به ورود شرکت های جدید این امکان برای شرکت مخابرات استان تهران نیز فراهم است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی بخش های کشور از جمله محیط زیست، خودروسازی، بانکداری، صنایع تجاری و .... نیازمند بسترهای مخابراتی هستند و بی‌شک در صورتی که زیرساخت های ارتباط مخابراتی اگر ضعیف شود تمامی بخش های کشور ضرر خواهند کرد و لذا ما اطمینان داریم که مشکلات موجود به زودی برطرف و اختلافات موجود با وزارت ارتباطات رفع خواهد شد.
صیدی در خصوص ارائه سرویس تلفن ثابت توسط شرکت های FCP گفت: مذاکراتی در این خصوص انجام شده و امیدواریم شاهد سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه باشیم.
وی افزود: در گذشته 5 شرکت مجوز ارائه خدمات تلفن ثابت داشتند و فعالیت هم کردند و از طرف مخابرات هم حمایت شدند اما در عمل کار به جایی رسید که تمامی مشترکان خود را به مخابرات منتقل کردند و پیش بینی می شود که در این حوزه شاهد سرمایه گذاری بیشتری باشیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران از تشکیل کنسرسیوم FCP خبر داد و افزود: ما از توان و پتانسیل مالی این شرکت ها حمایت می کنیم و حوزه تلفن ثابت جا برای کار زیاد دارد.
وی در خصوص افزایش تعداد FCP گفت: در حال حاضر به 8 اپراتور تلفن ثابت مجوز داده اند و ظاهراً قرار است این تعداد به 18 اپراتور برسد، به نظر این غیر منطقی است و بازار کشش این تعداد را ندارد اما به هر حال این تشخیص رگولاتوری است.
صیدی با بیان این که شرکت های PAP پیش از این خدمات اینترنتی ارائه می کردند، گفت: در حال حاضر قرار است سرویس های جدیدی مثل تلفن ثابت و WIFI به آن اضافه شود و این موضوع جدیدی نیست و بستگی به عملکرد این شرکت ها در طول زمان دارد.


شرکت مخابرات استان تهران آمادگی ارائه سرویس IPTV را دارد
وی در خصوص ارائه سرویس تلویزیون تعاملی IPTV به اپراتورها گفت: با توجه به اخذ مجوزسازمان صدا و سیما از سازمان تنظیم مقررات و ابلاغ مخابرات ایران هم اکنون، کار با اپراتورهایی که از طرف صدا و سیما معرفی شده اند شروع شده که برخی متقاضیان آن از جمله دو اپراتور شرکت غدیر و سروش رسانه تجهیزات برای آنها راه اندازی شده است.
صیدی با بیان این که در حال حاضرسرویس IPTV برای حدود 500 مشترک به صورت پایلوت فعال است؛ گفت: در واقع مشتریان با اپراتورها در ارتباط هستند و شرکت مخابرات استان تهران، فقط به اپراتورها سرویس ارائه می دهیم. بنابراین در صورتی که اپراتورها CRM تجاری خود را فعال کنند می توانند به متقاضیان سرویس دهند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران مخابرات ایران از آمادگی کامل شرکت برای نصب تجهیزات و ارائه سرویس IPTV در بستر اینترانت خبر داد و گفت: با توجه به مذاکراتی که با سازمان صدا و سیما انجام شده در حال حاضر آرشیو خوبی در اختیار آنهاست.
وی افزود: موضوع چندرسانه ای که در تلکام رونمایی شد را شرکت آی سیما ارائه می دهد که مشترک راحت تر می تواند از آن استفاده کند و نیازی نیست مشترک تغییراتی در مودم خود ارائه دهد و در حال حاضر دو اپراتور این سرویس را ارائه می کنند.
وی در بحث کیفیت اینترنت مخابرات و پشتیبانی آن گفت: اقداماتی در خصوص افزایش پهنای باند، تزریق IPجدید و پشتیبانی مشترکین انجام شده اما با توجه به افزایش تعداد و انتظارات مشترکان، این حوزه روز به روز نیاز به کار بیشتر است و ما موظفیم که مشترکین را راضی نگه داریم.
برای رفع چالش های موجود، راهکارهای خاصی وجود دارد
مهندس رضا خلیلی، معاون شبکه شرکت مخابرات استان تهران نیز در خصوص اقدامات جدید شرکت گفت: اقدامات لازم در خصوص ارائه VOIP به عنوان سرویس ثانویه در کنار تلفن ثابت انجام شده است اما نباید فراموش کرد که کیفیت این سرویس به اندازه کیفیت تلفن ثابت نخواهد بود.
وی اساس هزینه شرکت را ایجاد دسترسی خواند و گفت: در سرویس VOIP در بخش سیم کشی به منازل صرفه جویی می شود و با تعرفه کمتر و انعطاف بیشتر می توان آن را ارائه کرد.
خلیلی از آمادگی شرکت مخابرات استان تهران در ارائه سرویس VOIP به متقاضیان خبر داد و افزود: بسترهای لازم آماده شده و پس از انجام هماهنگی های لازم این سرویس نیز ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به چالش های فراروی مخابرات گفت: برای رفع چالش های موجود راهکارهای خاصی متناسب با نوع مشکل وجود دارد و فعالیت های خاصی در دست انجام است، اماکیفیت امری است که به صورت مستمر در حال نظارت و بهینه سازی است.

مشترکین در انتخاب نوع سرویس اینترنت آزادند
مهندس کامران کاظمی، معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تبدیل اینترنت نامحدود به حجمی، گفت: کمپین های مختلفی از سوی شرکت مخابرات استان تهران برای استفاده از سرویس اینترنت پرسرعت تعریف شده و مشترکین در انتخاب سرویس ADSL نامحدود و یا حجمی مختار هستند.
وی با تاکید بر این که مخابرات در حال حاضر هیچ برنامه ای برای حذف سرویس اینترنت پرسرعت نامحدود ندارد، افزود: اطلاعات کمپین های جدید بر روی قبوض مخابراتی به مشترکین اطلاع رسانی می شود و مشترکان در انتخاب نوع کمپین آزاد هستند.
وی همچنین در خصوص صف انتظار تلفن ثابت گفت: روند توسعه تلفن ثابت در حال گسترش است و مخابرات هیچ مشکلی در خصوص تجهیزات لازم ندارد، لکن این موضوع نیاز به هماهنگی و همکاری سایر ارگان های اجرایی بالاخص شهرداری دارد که متاسفانه این پروسه زمان بر و طولانی است.
کاظمی با بیان این که برای ارائه تلفن ثابت به مشترکان نیاز به نصب تجهیزات در بیرون از مراکز مخابراتی هست، خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات از لحاظ تجهیزات شبکه هیچ مشکلی ندارد و توسعه ها پیش بینی شده و هیچ مرکزی نیز به لحاظ پورت خالی مشکلی برای ارائه تلفن ثابت ندارد اما چالش های اجرایی موجود و عدم هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی کار را طولانی کرده است.
وی افزود: در حال حاضر جمع آوری تجهیزات قدیمی مخابراتی در دست انجام است و از حدود 2هزار ONU تعداد 1400 دستگاه مشکلشان مرتفع شده است و به احتمال زیاد تا 8 ماه آینده تمامی مشکلات ONU رفع خواهد شد.

توسعه تلفن ثابت در گرو همکاری سایر ارگان های اجرایی است
مهندس خلیلی نیز در ادامه از طولانی بودن پروسه صدورمجوز انتقاد کرد و گفت: کار در حال انجام است اما روان نبودن آن به این دلیل است که شهرداری بر اساس مصوباتی که دارد و با توجه به بحث زیباسازی شهر، از نصب تجهیزات مخابراتی ممانعت بعمل می آورد در حالی که نصب تجهیزات مخابراتی در نزدیکی منازل باعث رضایتمندی مشتری از کیفیت سرویس است و ما ناچار به انجام آن هستیم.
مهندس صیدی نیز با اشاره به چالش های فراروی شرکت های PAP در ارائه سرویس تلفن ثابت گفت: یکی از مشکلاتی که در ارائه مجوز به این شرکت ها وجود دارد دقیقاً نازیباسازی شهر است چرا که نصب تجهیزات 18 شرکت در خیابان معقول نیست و به احتمال زیاد یک یا دو شرکت کار را به صورت جدی دنبال خواهند کرد.
مهندس کاظمی در خصوص قطعی اینترنت در بازه های زمانی مختلف و نارضایتی مشترکان گفت: با توجه به این که 75 درصد مشتریان اینترنت پرسرعت از سرویس نامحدود استفاده می کنند باید دانست که هیچ گونه رشدی در استفاده از پهنای باند وجود نخواهدداشت و بدیهی است که در زمان ترافیک بالا و با توجه به بحث Sharing مشترکین نامحدود با مشکلاتی از جمله کندی سرعت اینترنت روبرو خواهند بود و این امر اجتناب ناپذیر است.
وی با اشاره به استفاده روزافزون مشتریان از نرم افزارها و اپلیکیشن ها تصریح کرد: مشترکین سرویس نامحدود نباید کیفیت سرویس خود را با مشتریان سرویسهای حجمی سایر رقبا مقایسه کنند چرا که حتی برخی مواقع حتی بیشتر از سقف قرارداد از امکانات سرویس استقاده می کنند.
معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران افزود: در هفته اخیر مشکلاتی برای مشترکین اینترنت نامحدود پیش آمد که خیلی محدود است و تا آخر هفته نیز رفع خواهد شد.
شبکه علمی منتظر نهایی شدن تفاهم نامه است
مهندس صیدی در خصوص ایجاد شبکه علمی به خبرنگاران گفت: تفاهم نامه ای بین وزارت ارتباطات و علوم و مخابرات داشته ایم که طبق آن کار انجام شده و در حال حاضر 17 دانشگاه از این سرویس استفاده می کنند اما به دلیل تغییر مدیریت در وزارت علوم و عدم پایبندی آنها به تفاهم نامه قدیم، به دنبال رفع مشکلات و نهایی شدن تفاهم نامه هستیم.


دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو