وی ادامه داد: در 6 مورد، نتایج علیرغم پایین تر بودن از میزان استاندارد و قابل قبول در کشور، نسبت به نتایج اندازه گیری دیگر سایت ها بالاتر بود که با هماهنگی اپراتورهای مربوطه موضوع جهت بهینه کردن شرایط دکل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
داداش زاده بابیان اینکه آمار شکایات دریافتی این معاونت در حوزه تشعشعات از ابتدای سال تاکنون 34 مورد بوده است گفت: با توجه به آمار ثبت شده و بررسی های صورت گرفته، شکایات در حوزه تشعشعات آنتنهای تلفن همراه، معادل 62 درصد و در حوزه سازه و فاصله دکل های آنتن تلفن همراه 38 درصد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: مطابق آمار ثبت شده، شکایت از آنتن های شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به میزان 20 مورد، معادل 59 درصد، شرکت رایتل به میزان 12 مورد، معادل 35 درصد و شرکت ارتباطات مبین نت 2 مورد، معادل 6 درصد بوده است.
داداش زاده به راه اندازی سامانه جامع شکایات 195 ، در مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات اشاره کرد و ادامه داد: با راه اندازی این سامانه، دسترسی آسان مردم به منظور طرح شکایات، اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه های جمعی، پاسخگویی به موقع و صادقانه به متقاضیان و به دنبال آن افزایش اعتماد عمومی به نتایج ارائه شده و نیز شکایت رسیده از شاکیان نیز کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: به منظور نظارت هر چه بهتر بر تشعشعات آنتن ها و فرهنگ سازی در این خصوص، علاوه بر موارد از قبیل شناسنامه دار کردن دکل ها که تاکنون کاربردی شده اند، قراردادی در تاریخ 94/1/30 جهت طراحی، خرید، نصب و راه اندازی شبکه اندازه گیری شدت امواج مغناطیسی دربازه فرکانسی18GHZ- 1MHZ در مناطق 22 گانه شهر تهران به عنوان پایلوت منعقد شده است.
معاون نظارت واعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات خاطرنشان کرد: در این خصوص طراحی شبکه، مکان یابی سایت ها و تحویل و آزمایش بخش اول تجهیزات انجام شده است.