یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

زندگی با تکنولوژی های قدیمی

تلفن همراه - تلفن قديمي

یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳:۰۰


در این مقاله ما به ­جای کنارگذاشتن یا فروختن تلفن­های اندروید قدیمی، چگونگی استفاده از آنها را بررسی می­کنیم

وایمکس نیوز - آیا به ­تازگی تلفنی جدید خریده­اید؟ احتمالا می­دانید که تا 24 ماه بعد به­دنبال ظاهر شدن مدل جدید و به­روز دیگری می­باشید. الان ممکن است که از داشتن آخرین تکنولوژی در جیب خود هیجان­زده باشید، اما بعد از دو سال گجت جذاب شما قطعا کمی برای شما بی­ارزش به­نظر می­رسد.

بنابراین زمانی که لازم است تا دستگاه خود را ارتقا دهید، با تلفن قدیمی خود چه می­کنید؟ آیا آن را به نزدیک­ترین سطل آشغال پرتاب می­کنید، در حالی­که سعی می­کنید تا صدای آزاردهنده در سرتان را ساکت کنید که شما را بابت کار نادرستتان با محیط زیست سرزنش می­کند؟ احتمالا نه، مگر آن­که آن طوری آسیب دیده باشد که دیگر قابل تعمیر نباشد (البته منظور ما از تعمیر، تلفن شماست نه سرتان!)ش

می­توانید تلفن قدیمی خود را بفروشید و شکی نیست که مشتریان زیادی روی eBay برای آن پیدا می­کنید. البته به شرط آن­که گوشی ­شما در شرایط مناسب و خوبی قرار داشته باشد یا می­توانید آن را مبادله کنید و با امضای نهایی معامله جدید مقداری پول هم به­دست آورید و اگر فرد بخشنده­ای هستید می­توانید آن را به یکی از اعضای خانواده، دوستان و یا حتی یک غریبه اهدا کنید.

همه این موارد گزینه­های خوبی هستند اما گزینه دیگری نیز وجود دارد که شما به آن توجه نکرده­اید، می­توانید آن را نگه دارید. منظور ما از نگه­داشتن این نیست که تلفن را به درون کشو پرتاب کنید و کلا آن را فراموش کنید (در کنار خود گوشی، کابل­ها و فلاپی­دیسک آن هم وجود دارد) منظور ما این است که واقعا از تلفن قدیمی خود استفاده کنید و زندگی خود را با آن ارتقا دهید، به­جای آن که به آن به­عنوان وسیله­ای بی­مصرف نگاه کنید.

اگر هم­اکنون کشویی برای تلفن­های هوشمند قدیمی و متعدد خود ندارید، یکی دیگر از پیشنهادات، متقاعدکردن شما برای خارج کردن و خرید کمتر آنها می­باشد.

مرکز رسانه

اگر آنقدر خوش­شانس هستید که تلفنی قدیمی با خروجی تلویزیون دارید، می­توانید یک مرکز رسانه قابل حمل درست کنید. مثلا اگر تلفن هوشمند شما MHL (رابط صدا و تصویر) را پشتیبانی می­کند، با استفاده از آداپتوری که با پورت USB شارژ می­شود، می­توانید یک پورت HDMI فراهم کنید. به این وسیله برای شما این امکان فراهم می­شود که به تلویزیونی HD و یا حتی پروژکتور وصل شوید. اکنون یک پروژکتور پیکو دستی دارید و به این طریق می­توانید سینمای خانگی خود را به­آسانی هرجایی که می­روید با خود ببرید. بدون اسپیکرهای تلویزیون، شما به چیزی نیاز دارید تا با کمک آن صدا را بلند کنید. اما این مشکل نیز به­راحتی حل می­شود با کمک بلندگویی که از طریق بلوتوث و یا به کمک یک فیش 3.5 میلی­متری به تلویزیون وصل می­شود.

شما هم­چنین قادر خواهید بود تا فایل­های موسیقی و ویدئویی که در حافظه تلفنتان و یا کارت حافظه آن موجود است را اجرا کنید. البته بسیاری از انواع فایل­های ویدئویی با پخش­کننده خود تلفن اجرا نمی­شوند، در نتیجه مجبورید تا نرم­افزار پخش موسیقی نصب کنید. در مورد این نرم­افزارها چه رایگان و چه پولی محدودیتی وجود ندارد. اما در بین آنها MoboPlayer و mVideoPlayer جزو بهترین­ها هستند.

هم­چنین امکان استریم کردن نیز دارید و با داشتن اینترنت، سرویس­هایی هم­چون Netflix، Spotify و BBC iPlayer سرگرمی خوبی را فراهم می­کند.

اگر تمایل دارید تا محتویات شبکه خانه­تان را استریم کنید، این کار درصورتی­که آنها روی PC یا درایو NAS ذخیره می­شود امکان­پذیر است. برای این­کار برنامه BubbleUPnP عالی می­باشد. هم­چنین می­توانید محتویات تلفنتان را به هر تلفن یا کامپیوتر دیگر روی شبکه خود استریم کنید و با این عمل به محتویات آنها نیز دست خواهید یافت.

کنترل از راه دور

اگر شما هم­اکنون PC دارید، نیازی نیست تا تلفن قدیمی خود را برای تماشای فیلم یا تلویزیون به اینترنت وصل کنید، اما این به معنای این نیست که از تلفن­هایی که نمی­توانند نقشی در سینمای خانگی شما ایفا کنند چشم­پوشی کنیم. با نرم­افزاری مناسب شما به­راحتی می­توانید از گوشی قدیمی خود به­عنوان کنترل برای سیستم رسانه استفاده کنید.

البته برخی از تلفن­ها انتقال­دهنده مادون قرمز (infrared) دارند (مانند Samsung Galaxy S5) اگرچه که چنین تلفن­هایی محدود هستند. در هر صورت این ویژگی برای کنترل تلویزیون، DVD Player و دیگر دستگاه­هایی مانند این­ عالی می­باشد، اما برای کامپیوترها چندان مفید نیست، حتی اگر دستگاه شما دریافت­کننده مادون قرمز باشد. دستوراتی که می­توانید بفرستید محدودند در حالی که اگر از برنامه­های کنترل از راه دور از طریق Wi Fi یا بلوتوث استفاده کنید، کارهای بیشتری می­توانید انجام دهید.

برنامه­ های کنترل از راه دور زیادی برای اندروید وجود دارد اما ما نسبت به Unified Remote مشتاق­تر هستیم. این برنامه بلوتوث و Wi Fi را پشتیبانی می­کند. Unified Remote برای برنامه­های محبوبی مانند Windows Media Player، VLC و Spotify تنظیمات کنترل از راه دور بی­شماری دارد. می­توانید با استفاده از برنامه، کنترل از را دور سفارشی خود را بسازید. هم­چنین می­توانید از صفحه لمسی تلفنتان به­عنوان ترک­پد استفاده کنید و با استفاده از کیبورد موبایل، متنی را به PC خود وارد کنید. ابتدا باید برنامه سرور را روی PC خود نصب کنید. البته وجود آن کاملا بدون تاثیر است و فقط آیکونی کوچک به صفحه هشدارهای شما اضافه می­کند.

راه دیگر برای استفاده از برنامه­های کنترل از راه دور، استفاده از نسخه­ تلفن همراه نرم­افزار­های مزبور می­باشد. برای مثال اگر فیلمی را با برنامه Netflix و با استفاده از PlayStation 3 تماشا می­کنید، زمانی که برنامه را در تلفن خود باز می­کنید، علامت استریم کردن را در بالا سمت راست خواهید دید. با ضربه روی آن تصمیم می­گیرید که ویدئوها را از کجا اجرا کنید. اگر PlayStation 3 را انتخاب کنید، هر چیزی که در دستگاه اندرویدی خود باز کنید، به جای آن که روی تلفن اجرا شود، روی کنسول باز خواهد شد. می­توانید از گوشی به­عنوان کنترل پخش نیز استفاده کنید، با این عمل نگاه کردن به فایل­ها آسان­تر می­شود. این ویژگی در بین برنامه­های دیگری مانند Spotify و YouTube نیز استفاده می­شود. اگر مشتری شرکت Virgin Media هستید، در هر قسمت برنامه، تلویزیون را چک کنید و بدین وسیله می­توانید هر کاری را انجام دهید. هم­چنین قادر خواهید بود تا به راهنمای تلویزیون دست پیدا کنید و ضبط را راه­اندازی کنید. (البته اگر دستگاه Tivo box را دارید)

 مزیت استفاده از یک تلفن قدیمی به جای تلفنی جدید به­عنوان کنترل از راه دور این است که هنگام استفاده از آن به این منظور دیگر نگران پیام­ها یا تماس­هایی که دریافت می­کنید نیستید، زیرا اگر پیغامی دریافت کنید، زمانی که می­خواهید آن را بخوانید باید از کنترل به گوشی تغییر جهت دهید و دوباره به کنترل برگردید تا از آن استفاده کنید. اما اگر تلفن قدیمی شما سیم­کارت ندارد این اتفاق نخواهد افتاد.

دسترسی از راه دور

بعد از ایده کنترل از راه دور، نرم­افزار دسترسی از راه دور شما را قادر می­سازد تا صفحه نمایش کامپیوتر خود را از هر جایی که هستید با اینترنت یا هر دستگاه دیگر در شبکه خانگی خود ببینید.کاربرد این تکنولوژی را شخصا تصدیق می­کنیم، از طریق دسترسی از راه دور با استفاده از کامپیوتر iMac و با استفاده از گوشی HTC Desire (بله این گوشی نسبتا قدیمی است) و ارتباطات معمولی 3G، از وقوع یک فاجعه کوچک جلوگیری می­شود.

قبلا ما از برنامه LogMeIn استفاده می­کردیم، این برنامه یکی از معدود برنامه­های دسترسی از راه دور برای اندروید بود اما اکنون شما گزینه­های بیشتری پیش رو دارید و ویژگی­های ارائه شده توسط آنها نیز در حال افزایش می­باشد. برای مثال می­توانید از برنامه Splashtop استفاده کنید. برنامه­های زیادی در این رده وجود دارند، این برنامه رایگان نیز امکان استریم با استفاده از شبکه­های محلی از PC یا Mac به هر دستگاه اندرویدی را می­دهد که برای مرکز رسانه خانه شما یا جابجایی فایل­ها از بخش­های مختلف خانه مفید می­باشد. آن هم­چنین امکان دسترسی به اینترنت نیز دارد، اما برای این کار باید محصول Anywhere Access pack را بخرید (ماهانه 1.99 دلار و سالانه 16.99 دلار برای آن باید پرداخت کرد). نسخه ­های پولی و متنوع زیادی وجود دارند که به اشتراک نیازی ندارند. بنابراین بهتر است قبل از تصمیم­گیری درباره آنها تحقیق کنید.

به­ خاطر داشته باشید که برنامه­های رایگانی وجود دارند که همین کار را انجام می­دهند مانند TeamViewer و Microsoft Remote Desktop. ما همه آنها را امتحان نکرده­ایم، بنابراین در مورد خوبی آنها نمی­توانیم نظری بدهیم. اما می­توانیم بگوییم که با استفاده از Splashtop از استریم یک بازی کامپیوتری با امکانات صوتی کامل به یک تبلت اندرویدی راضی بودیم و با این برنامه شما به همان اندازه که هزینه کرده­اید، امکانات دریافت می­کنید. (نگاهی هم به برنامه Kainy که به استریم کردن بازی­های کامپیوتری اختصاص دارد بیاندازید زیرا آن دارای تنظیمات مربوط به بازی و بهینه­سازی آن را می­باشد)

با این وجود ما به شما پیشنهاد می­کنیم که قبل از آن که متحمل هزینه­ای شوید، ابتدا گزینه­های رایگان را بررسی کنید. البته اگر برنامه­ای که دوست ندارید را از Play store بخرید تا 15 دقیقه فرصت دارید که تصمیم بگیرید آن را نمی­خواهید و وجه خود را پس بگیرید.

کنسول­ های کوچک بازی

چه شما گوشی هوشمند قدیمی خود را به صفحه نمایشی خارجی وصل کنید و چه از صفحه نمایش خود گوشی استفاده کنید، آن کاملا مانند یک کنسول بازی خوب عمل می­کند. البته این عملکرد تا حد زیادی به ویژگی­های تلفن بستگی دارد و به نظر ما برای این مقصود گوشی­های خوب پنج سال پیش مناسب هستند.

بازی­های زیادی در Play store وجود دارند که می­توانید با آنها بازی کنید، اما شبیه­سازهای زیادی هم برای سیستم­های قدیمی وجود دارد. موجب شگفتی نیست که کنسول­هایی مانند Super Nintendo و Genesis به­راحتی توسط دستگاه­های اندرویدی تقلید شده­اند، به­طوری­که ممکن نیست بین آنها تشخیص دهید که PlayStation One، DOS، N64، PSP و Amiga  کدام­یک اجرا می­شوند. البته شما پا به فضایی نه­چندان روشن می­گذارید. از نظر قانونی زمانی که از فایل­های ROM استفاده می­کنید نباید تلاش کنید بازی­هایی که ندارید را دانلود کنید و ما نیز به محل فایل­های ROM نخواهیم رفت. شبیه­سازهای زیادی وجود دارند اما معمولا بیشتر آنها به­خوبی خود دستگاه نیستند. بنابراین قبل از آن که اقدام به خرید کنید، انتقادات و نظرات را راجع به آنها بخوانید.

صرف ­نظر از این که چه بازی اصلی و چه شبیه­ساز را بازی کنید، می­توانید تجربه خود را با استفاده از دسته­بازی بیشتر کنید و این کار به دو طریق ممکن است: بلوتوث و USB. اگر می­خواهید که USB را به تلفن وصل کنید، باید ابتدا مطمئن شوید که گوشی شما USB را پشتیبانی می­کند. به این صورت می­توانید با استفاده از آداپتور OTG (مخفف on the go) که به دستگاه دارای USB وصل شده، از حافظه جانبی، ماوس، کیبورد و البته دسته­های بازی دستگاه استفاده کنید. بسیاری از کنترولرهای بازی مانند Xbox one و آنهایی که از USB HID پشتیبانی می­کنند و کنترولرهای PlayStation 3 در این زمینه به­خوبی عمل می­کنند. اما برای کنترولرهای PlayStation 3 باید ابتدا نرم­افزار Sixaxis Controller را از Play store پیدا و نصب کنید. در حال حاضر این برنامه 1.64 پوند است، اما اگر کنترولرهای PlayStation 3 را دوست دارید، پرداخت این مبلغ ارزش دارد. هم­چنین می­توانید نسخه آزمایشی آن را رایگان دانلود کنید تا ببینید که آیا برنامه کامل در تلفن شما کار می­کند یا خیر.

اگر ترجیح می­دهید تا به­صورت بی­سیم از دسته بازی استفاده کنید، می­توانید از کنترولرهای بلوتوثی استفاده کنید. نرم­افزار Sixaxis Controller نیز اجازه این کار را می­دهد، البته اگر دستگاه روت شده باشد. برنامه­هایی نیز وجود دارند که شما را قادر می­سازد تا از کنترل­کننده wi fi در اندروید استفاده کنید. البته آن کنترل­کننده خوبی برای این هدف نیست، بنابراین ما در اینجا با آن کار نخواهیم کرد.

کنترولرهای زیادی در بازار وجود دارند که مخصوص تلفن ساخته شده­اند. یکی از معروف­ترین آنها کنترولر Moga می­باشد. کنترولر بازی Moga Pro Power از لحاظ شکل شبیه کنترولر Xbox 360 می­باشد. این کنترولر با بلوتوث وصل می­شود و آن همراه با باتری­هایی هم برای خود کنترولر و هم برای شارژ تلفن شما ارائه شده است. با هریک از این کنترولرها، تلفن قدیمی شما به­راحتی با کنسول­های بازی 3DS یا PS Vita رقابت می­کند.

حافظه­ قابل حمل

اگر شما چند گوشی قدیمی بلا استفاده دارید، احتمالا چند حافظه بی­مصرف نیز دارید. 8 گیگابایت حافظه در یک جا و 16 گیگابایت در جای دیگر که همه با هم جمع می­شوند. به­جای نادیده گرفتن این پتانسیل می­توانید با USB آن را به PC وصل کنید و اکنون به­جای یک فلش درایو فانتزی، فلش درایو جدید خودتان را دارید که می­توانید حجم آن را توسط کارت­های حافظه افزایش دهید. حتی می­توانید با استفاده از برنامه AirDroid (www.airdroid.com) به­صورت بی­سیم به کارت حافظه وصل شوید. در نتیجه گوشی­های قدیمی شما به یک درایو ساده NAS تبدیل می­شوند.

برای استفاده از این ظرفیت نیازی به کامپیوتر نیست با استفاده از کابل­های OTG که به حافظه خارجی وصل کرده­اید، می­توانید اطلاعات را روی تلفن خود آپلود کنید. به این طریق می­توانید به­سهولت اطلاعات را از فلش­درایو کپی کنید و یا ویدئو و تصاویر ضبط کرده را به هم انتقال دهید. برای مثال اگر در تعطیلات به­سر می­برید و کارت حافظه دوربین عکاسی شما پر شده و کارت حافظه یدکی ندارید، می­توانید هر نوع تصویری را به تلفن قدیمی خود انتقال دهید و تصاویر را سریع روی صفحه نمایش تلفن مشاهده کنید و این کار احتمالا از نگاه کردن به آنها روی دوربین خیلی خوشایندتر است.

قابلیت Portable Hotspot

قابلیت دیگر در تلفن­­های همراه قدیمی زمانی است که شما از خانه دور هستید. با نصب سیم­کارت 3G (ویا حتی 4G) می­توانید wi fi قابل حمل خود را هر جا ببرید و به این وسیله با استفاده نکردن از اینترنت هتل و سایر جاها، در هزینه­های خود صرفه­جویی کنید. البته تلفن شما باید آنها را پشتیبانی کند، اگرچه که بیشتر تلفن­های جدید از آن­ها پشتیبانی می­کنند، پس بنابراین مشکلی وجود نخواهد داشت.

اما چه لزومی دارد که شما به­جای استفاده از گوشی کنونی خود این کار را انجام دهید؟ یک دلیل خوب برای این کار عمر باتری است . استفاده همزمان از فناوری 3G و wi fi باعث تخلیه باتری شما و قرار گرفتن آن در حالت هشدار می­شود. قطعا نمی­خواهید که در وسط تماسی مهم شارژ گوشی تمام شود. شاید با خود بگویید می­توانید آن را شارژ کنید، اما در آن صورت در تماس­های خود دچار مشکل می­شوید و محدودیت­هایی نیز در حرکت و جابه­جایی پیش می­آید.

با یک تلفن جداگانه همه این مشکلات حل می­شود و تلفن قدیمی شما به­طور دائم می­تواند به شارژ وصل شود و آن را می­توان در مناسب­ترین مکان برای دریافت سیگنال­ها قرار داد، بدون آن که نگران کشیدن آن از شارژ زمان تماس گرفتن کسی باشید.

مزیت مهم دیگر این نگرش این است که دیگر مجبور نخواهید بود که به یک شرکت ارائه­دهنده شبکه متکی باشید. مثلا ممکن است شما با شرکت O2 قرارداد داشته باشید اما ظاهر و قیمت خدمات شرکت EE یا هر شرکت دیگر را ترجیح می­دهید. با فرض این که تلفن قدیمی شما قفل نیست و می­تواند سیم­کارت­هایی از شبکه­های دیگر را قبول کند، می­توانید کمی جستجو کنید و بهترین نوع قرارداد با یک شرکت را پیدا کنید و پرداخت به آن را با قراردادی دیگر انجام دهید. استفاده از سایت­های مقایسه­ای مانند uSwitch.com، برای دیدن نوع قراردادی که می­توانید داشته باشید ایده خوبی به نظر می­آید.

ایستگاه­ های کاری کوچک

استفاده از تلفن به­ عنوان یک مرکز رسانه یا سیستم بازی از نظر وظیفه­ای آن را تبدیل به یک PC کوچک کرده و مانند PC واقعی از آن می­توانید برای انجام وظایف کاری خود استفاده ­کنید، وظایفی مانند پردازش کلمه و ویرایش صفحات.

ماوس وکیبورد را به گوشی خود وصل کنید (از طریق بلوتوث یا USB) و سپس آن را به مانیتور وصل کنید. اکنون برای داشتن یک ایستگاه کاری قابل حمل تنها نیاز به یک برنامه مناسب دارید. سال­ها پیش برنامه­های اداری پولی زیادی در Play store موجود بود، اما امروزه بسیاری از آنها رایگان هستند و یا تنها نیاز به اشتراک دارند. اگر یک خرید کامل می­خواهید، برنامه OfficeSuite Pro 8 گزینه قدرتمندی است که از فرمت­های زیادی هم­چون فرمت­های Microsoft پشتیبانی می­کند. قیمت این برنامه 6.60 پوند می­باشد (البته اکنون که این مقاله نوشته می­شود) و شما با آن می­توانید فایل­های Word، Excel و PowerPoint را ببینید و ویرایش کنید و یا آنها را در خدمات cloud مانند Dropbox و Google Drive ذخیره کنید. این برنامه وظایف پیشرفته بیشتری هم انجام می­دهد مانند اسکنر فایل­های pdf.

با همه مزایایی که OfficeSuite دارد اما برای ما سخت است که آن را پیشنهاد کنیم، زیرا گزینه­های رایگان بسیاری مانند Google Docs، Docs To Go، Polaris Office وحتی برخی از برنامه­های Microsoft هم­چون Microsoft Office Mobile وجود دارند. برخی از این برنامه­ها برای ویرایش و ایجاد متن­ها به اینترنت نیاز دارند و برخی نیز نیاز ندارند. در هر صورت همه این برنامه­ها برای انجام وظایف کاری مناسب هستند.

تلفن اینترنتی

مردم در هر کجای دنیا که باشند توسط تلفن اینترنتی یا VoIP رایگان با یکدیگر صحبت می­کنند. تنها نیاز است که آنها ارتباطات اینترنتی مناسب کامپیوتر و یا هر دستگاهی که از این تکنولوژی پشتیبانی می­کند را داشته باشند. حتما می­توانید حدس بزنید که تلفن­های اندرویدی برای این تماس­ها بسیار مناسب هستند و برنامه­های زیادی همانند اسکایپ و وایبر وجود دارند که به شما اجازه می­دهند تا با استفاده از اینترنت خانه خود تماس برقرار کنید.

 بیشتر اوقات استفاده از تلفن کنونی شما برای تماس برقرار کردن اینترنتی راحت­تر است، زیرا این تلفن مختص تماس­ها می­باشد و شما همیشه آن را در جیب خود دارید. تنها جایی که استفاده از تلفن هوشمند دوم مفید واقع می­شود، سناریوی چندکاربری است. مثلا می­توانید به­جای آن که یک حساب VoIP شخصی برای خود داشته باشید، یک حساب برای همه اعضای خانواده تنظیم کنید. بنابراین اگر مادربزرگ شما تماس بگیرد و نسبت به تاخیر حساس نباشد، دیگر نیازی نیست که مانند تماس با تلفن ثابت هزینه­ای بپردازد در عوض می­تواند با استفاده از VoIP خانوادگی به­صورت رایگان تماس برقرار کند. تلفن اینترنتی جایگزین مناسبی برای تلفن ثابت سنتی است و از مزایایی هم­چون تماس رایگان، تماس تصویری و انتقال فایل­ها برخوردار می­باشد.

Torrent Downloader

معمولا شما تمایل ندارید که کامپیوتر خود را تمام روز یا شب رها کنید، اما هیچ شرطی درباره این که همین کار را با تلفن هم انجام دهید ندارید. به همین سبب تلفن­های هوشمند برای دانلود فایل­های Torrent عالی هستند، زیرا در کل شب می­توانید آنها را در حال دانلود رها کنید. این کار به کنترل ترافیک شبکه کمک می­کند و هم­چنین زمان دانلود شما را به ساعت خوابتان تغییر می­دهد و در زمان صرفه­جویی می­کند.

 کلاینت­ های Torrent زیادی برای اندروید وجود دارد مانند نام­های آشنای ( uTorrent و Vuze)، بنابراین در پیداکردن آنها دچار مشکل نخواهید شد. البته انتخاب آنها بستگی به سلیقه شما دارد. بنابراین تلاش برای انتخاب یک کلاینت مناسب ارزش دارد.

 با این برنامه دانلود فایل­های Torrent آسان می­باشد. بزرگ­ترین مشکلی که ممکن است در این مورد با آن مواجه شوید به غیر از تمام شدن ظرفیت حافظه، مشکل سرعت است. شما محدود به ارتباطات wi fi هستید (یا 3G که گران است) و بعید است که سرعت دانلودی که با وصل PC به شبکه اترنت دریافت می­کردید را داشته باشید، بنابراین انتظار آنها را نداشته باشید. مزیت ارتباطات wi fi راحتی آن است، پس تلاش شما ارزش این راحتی را دارد.

هدست واقعیت مجازی

با ارائه هدست­هایی چون Oculus Rift، واقعیت مجازی جای خود را در ذهن عموم ثابت کرد. اما آنها گران هستند و ما وسیله­ای گران نمی­خواهیم. ما بیشتر به راه­حل گوگل یعنی Google Cardboard علاقه داریم.

 گوگل این محصول را نمی­فروشد ولی آن را ابداع کرد و طرح و ابزارهای مورد نیاز برای ساختن آن را منتشر کرد. برای کسانی که با Google Cardboard آشنا نیستند باید بگوییم که آن یک هدست مقوایی است که شامل دو لنز و جایی برای قرار دادن گوشی هوشمند مناسب است. تلفن، دو تصویر را در کنار هم روی صفحه نمایش نشان می­دهد، بنابراین وقتی که شما از لنزها، تصاویر را تماشا کنید، یک تصویر ترکیب­شده سه­بعدی خواهید دید.

 دوربین گوشی، شتاب­سنج و دیگر سنسورهای داخلی باعث تاثیر بیشتر تجربه واقعیت مجازی می­شوند.

 بزرگ­ترین مانع آن در هنگام استفاده، موقعیت بد تلفن برای تماس برقرار کردن می­باشد زیرا اگر زمانی که در حال بازی واقعیت مجازی هستید، پیامی دریافت کنید، توهمات شما هنگام بازی به­هم می­خورد.

با یک گوشی قدیمی این اتفاق نخواهد افتاد، علاوه بر این تجربه شما در Google Cardboard با استفاده از یک گوشی یدکی که با کنترولر بازی بلوتوثی کنترل می­شود، بیشتر می­شود.

اگر علاقمند به استفاده از تلفن به­عنوان واقعیتی مجازی و با کنترولر کامپیوتر هستید، ما برنامه Trinus Gyre را پیشنهاد می­کنیم. این برنامه اندرویدی ویدئوها را با کامپیوتر استریم می­کند و حرکات ماوس را به شتاب­سنج تلفن اطلاع می­دهد. بنابراین می­توانید در بازی کامپیوتری با تکان دادن سر خود به اطراف نگاه کنید. راه انداختن آن آسان نیست، اما اگر وقت و صبر دارید تا آن را بررسی کنید، ارزش نگاه کردن دارد.

دوربین امنیتی

با توجه به ظرفیت حافظه گوشی هوشمند و وجود دوربین در آن، گوشی­های هوشمند امکانات تبدیل شدن به دوربین امنیتی را دارند. آنها کیفیت تصاویر بهتری نسبت به دوربین­هایی که به این امر اختصاص دارند دارا می­باشند و با توجه به قابلیت دسترسی به اینترنت در آنها، به­عنوان دوربین مداربسته نیز می­توانند کار کنند. بنابراین در هر کجای دنیا که باشید، هرچیزی که آنها ببینند را می­بینید.

البته این کار تنها با قرار دادن تلفن قدیمی خود در گوشه­ای از اتاق و تنظیم آن برای ضبط تصاویر در زمانی که بیرون هستید، انجام نمی­شود. با این کار شاید بتوانید مچ مزاحمین را بگیرید اما شما به­ اندازه کافی در این باره مطمئن نیستید که هنگام ضبط تصاویر، مهمانان ناخوانده ممکن است تلفن را نیز بدزدند و به این صورت شواهد را با خودشان ببرند.

روشی بهتر نگهداری یک دوربین تصویربرداری در زمان نیاز است، با این کار تصاویر به ایمیل شما یا کسی دیگر که به اینترنت دسترسی دارد فرستاده می­شود و شما می­توانید مچ کسی که این کار را انجام می­دهد را بگیرید.

تنها به برنامه ­های مناسب نیاز دارید، برنامه­های زیادی در Play store وجود دارند. یکی از این برنامه­ها SECuRET SpyCam می­باشد که دارای توانایی تشخیص حرکت است و ضبط را شروع می­کند، در نتیجه تصاویر یا ویدئوها بسته به این که دوربین جلو یا پشت را بخواهید، گرفته می­شود و سپس نتایج به شما ایمیل می­شود یا ذخیره می­شود و یا مستقیم در حساب Dropbox آپلود می­شود. قیمت این برنامه 2.99 پوند می­باشد، اما نسخه دمو رایگان آن نیز وجود دارد که می­توانید ابتدا آن را امتحان کنید.

گزینه خوب دیگر دوربین تحت شبکه (IP Webcam) می­باشد، همان­گونه که از نام آن پیداست آن را به شبکه خانه وصل می­کنید و سپس در هر کجا که هستید به آن دسترسی دارید، چه در خانه باشید و چه در هر نقطه از جهان (البته هر کجا که هستید باید اینترنت داشته باشید). کار آن با SECuRET SpyCam کمی متفاوت است. زیرا آن توانایی استریم کردن دارد، بنابراین می­توانید هر اتفاقی که در طول روز می­افتد را ببینید. از همه بهتر دوربین تحت شبکه توانایی تشخیص صدا، حرکت و ویژگی­های قابل توجه دیگر دارد. نسخه رایگان آن تبلیغات زیادی دارد و بسیاری از ویژگی­ها در آن غیرفعال شده­اند، اما اگر نسخه کامل را می­خواهید، قیمت آن تنها 2.38 پوند می­باشد.

نظر نهایی

وقتی که به قیمت و تکنولوژی به­کار رفته در تلفن هوشمند فکر کنید، برایتان هیجان انگیز است که هر چند سال یک­بار آنها را عوض کنید. خوشبختانه ما توانستیم شما را متقاعد کنیم که لازم نیست گوشی قدیمی خود را کنار بگذارید و از آنها می­توانید به­گونه­ای استفاده کنید که به فکرتان هم خطور نکرده است. اما اگر متقاعد نشدید می­توانید گوشی خود را معاوضه کنید، یا آن را بازیافت کنید و هر کار دیگری به­غیر از انداختن آن در سطل آشغال.

فروش و مبادله

اگرچه که این مقاله درباره نفروختن و مبادله نکردن گوشی­های قدیمی است، اما اگر می­خواهید این کار را انجام بدهید، گزینه­های زیادی وجود دارد. برای شروع بسیاری از شبکه­ها گوشی قدیمی شما را می­گیرند و آن را با یک نوع جدید عوض می­کنند یا پول آن را به شما می­دهند. شرکت Carphone Warehouse، Mazuma Mobile، Sell My Mobile و بسیاری دیگر این کار را انجام می­دهند. همان­طور که شما نیز انتظار دارید، قیمت­ها متفاوتند، بنابراین بهترین قیمت را برای گوشی خود در نظر بگیرید نه این که اولین پیشنهاد معقولی که شد را قبول کنید.

بعضی از این شرکت­ها البته نه همه آنها این گوشی­ها را می­فروشند. بنابرایت اگر در جستجوی گوشی دست دوم هستید، محدودیت نخواهید داشت. نام­های آشنایی چون Cash Generator و CeX ارزش بررسی در این مورد را دارند. فروشنده­های مستقل و مورد اعتماد زیادی هم وجود دارند و البته از همه این­ها مهم­تر، eBay می­باشد که در آن شما قادرید مستقیما با صاحب وسیله وارد معامله شوید. برای آن که خیالتان آسوده شود، بهتر است از eBay Shop یا Amazon Marketplace خرید کنید، زیرا در آنجا امنیت بیشتری در مقابل فروشندگان غیرقابل اعتماد و متقلب دارید.

منبع : بزرگراه رایانه

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو