شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

‌مدیر یک شرکت اینترنتی:

استفاده ناقص از فناور‌ی مانع پیشرفت سریع کشور می‌شود

تزئيني

یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۵:۰۰


مدیر یک شرکت اینترنتی با بیان اینکه در ایران همیشه فناوری به صورت ناقص ارایه می‌شود، گفت: وقتی فناوری وارد کشور می‌شود باید به صورت کامل از آن استفاده شود، نه اینکه در استفاده از سرویس‌ها محدودیت ایجاد شود.

وایمکس نیوز - منصور وفابخش، ‌مدیر یک شرکت اینترنتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب افزود: متاسفانه همیشه در استفاده از فناوری‌های جدید محدودیت ایجاد می‌شود و دلیل این موضوع نیز مشخص نیست که این موضوع باید بررسی شود.
این فعال اینترنتی با بیان اینکه فعلا تنها در حوزه وایمکس اجازه فعالیت در حوزه ثابت داده شده، گفت: این موضوع جای تاسف دارد، در فناوری وایمکس هم عقب هستیم و همیشه دیرتر از دیگر کشورها از فناوری جدید بهره‌‌مند می‌شویم و در صورتی که خواهان پیشرفت سریع در کشور هستیم باید فناوری‌هایی که در دنیا وجود دارد را به طور کامل به کار بگیریم.
گفتنی است؛ وایمکس نخستین فناوری بی‌سیم باند وسیع پذیرفته شده از نظر جهانی است که اساسا براساس ساختار تمام IP طراحی شده و سرعتی فراتر از 10 مگابیت در ثانیه دارد و هم‌چنین امکان ارایه سرویس‌های ثابت، جابه‌جایی‌پذیری، پرتابل و سیار و بهینه را در برابر پدیده‌ انتشار چندمسیری که یکی از مشکلات اصلی در انتقال دیتای بی‌سیم در مناطق شهری است، داراست که این موارد از جمله خصوصیات‌ وایمکس محسوب می‌شود.
عدم نیاز به دید مستقیم بین ایستگاه پایه و دستگاه‌های مشترکان، یکپارچگی مودم، فرستنده و گیرنده رادیویی در اندازه کوچک و قابل حمل و امکان نصب بسیار آسان دستگاه از دیگر خصوصیت‌های وایمکس به شمار می‌رود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو