شرکت رایانهسازی آمریکایی دل(Dell) امسال در پی گسترش وسیع حضور خود در چین است تا از کاهش سهم خود در بزرگترین بازار اینترنت جهان جلوگیری کند.
وایمکس نیوز - شرکت دل در پی آن است تا بیش از یک هزار مرکز خردهفروشی در سال جاری در چین تاسیس کند و محصولات خود را به نمایش بگذارد.
دل همچنین قصد دارد یک هزار واحد خدمات پس از فروش در چین به راه اندازد و شمار این واحدها را به دو برابر برساند.
سهم دل در بازار چین که دارای 457 میلیون نفر کاربر اینترنت است از 10 درصد در سه ماهه منتهی به سپتامبر 2010 به 7.5 درصد در سه ماهه چهارم سال 2010 کاهش یافت. شرکت رایانهسازی لنوو (Lenovo) با داشتن 32.2 درصد بازار صدرنشین است و شرکت ایسر(Acer) تایوان هم توانست از دل پیشی بگیرد و در جایگاه دوم بایستد.