یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

گوگل (Alphabet) در راه تبديل شدن به با ارزش ترين کمپاني جهان

گوگل

شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳:۰۰


سال 2015 براي گوگل سالي پر از اتفاقات هيجان انگيز بود. در کنار ارائه نسخه جديد سيستم عامل اين کمپاني، رونمايي از دو تلفن هوشمند از سري نکسوس و يا ايجاد تغييراتي در راستاي بهبود عملکرد برنامه هايي نظير کروم که کارهايي متداول به حساب مي آيند، مديران اين ابر شرکت دنياي تکنولوژي تصميمات بزرگ ديگري نيز اتخاذ کردند که مي تواند نشان دهنده نقشه راه آنها حتي براي آينده نسل بشر باشد.

وايمکس نيوز - شايد بزرگترين تغيير صورت گرفته در اين راستا، جدا شدن بخش هايي مانند Side Walk، X، Fiber و Calico از گوگل و تبديل شدن همه اين شرکت ها از جمله خود گوگل به زير مجموعه هايي از يک کمپاني عظيم يعني Alphabet (الفبا) بود. اين کار مي تواند الفابت را به با ارزش ترين کمپاني کل جهان تبديل کرده و اپل را از اين جايگاه خارج کند.

ارزش شرکت هاي تشکيل دهنده الفابت در حال حاضر بالغ بر 500 ميليارد دلار تخمين زده مي شود که به شدت در حال کم کردن فاصله با بزرگترين رقيب خود يعني اپل هستند. در طرف مقابل اپل با وجود سود چشمگير از فروش آيفون هاي جديد خود و همچنين داشتن هواداراني پر شور صداي زنگ هاي خطر را احساس مي کند. وابستگي اپل به فروش آيفون ها (که نيمي از درآمد اين شرکت را تشکيل مي دهند) باعث شده با افت و خيزهاي به وجود آمده در بازار تلفن هاي هوشمند، سهامداران اين کمپاني نگران آينده باشند. اما تصميم هوشمندانه موسسان گوگل باعث شده آنها به يک مورد خاص وابسته نباشند و حوزه فعاليت خود را از سيستم عامل هاي تلفن هاي هوشمند، تا اينترنت پر سرعت و ماشين هاي بدون راننده گرفته تا ابر رايانه هاي کوانتومي و پروژه هايي مانند بالن هاي گوگل گسترش دهند.

تنها کافي است به مبلغ 1 ميليارد دلاري که گوگل براي نمايش تبليغاتش روي تلفن هاي آيفون در طول يک سال به اپل پرداخت کرده است فکر کنيد و متوجه شويد چنين مبالغي در حال حاضر براي گوگل اصلا به حساب نمي آيند. لري پيج، مدير عامل گوگل در حال حاضر تنها 42 سال سن دارد و بر خلاف ساير مديران کمپاني هاي بزرگ او را روي استيج و در حال معرفي محصولات جديد يا توضيح سرمايه گذاري هاي آتي کمپاني مشاهده نمي کنيد. به نظر مي رسد در آينده نزديک الفابت به همراه لري پيج و سرگئي برين (به عنوان موسسان اوليه گوگل و مديران ارشد الفابت) بتواند تاج و تخت اپل را بر هم زده و به عنوان با ارزش ترين کمپاني جهان شناخته شود.

 

منبع : مجله سخت افزار

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو