دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
اپل
اپل و سامسونگ

بیش از 70 درصد بازار تلفن های هوشمند آمریکا در اختیار اپل و سامسونگ است

در واقع اپل و سامسونگ آنقدر در سال های اخیر از سایر رقبا فاصله گرفته اند که رسیدن به سهم آنها از بازار حتی برای شرکت های فوق العاده منسجمی مانند هواوی هم به یک برنامه ریزی بلند مدت و عرضه محصولات بی نقص نیاز دارد. اما با این حال رقابت بین خود این دو شرکت فوق العاده سنگین بوده و رقبای دیگر نیز به صورت پیوسته در تلاش برای گرفتن بخشی از این بازار هستند. امروز گزارش موسسه Park Associate درباره سهم بازار تلفن های هوشمند کشور آمریکا منتشر شده که Phone Arena نیز آن را گزارش کرده و توجه به آن می تواند نکات جالبی را روشن کند.

ادامه مطلب

اپل

آیا اپل باید نگران سرعت کم فروش آیفون ها باشد؟

چند مدت اخیر،شاهد جدال و چالش سختی بین کمپانی اپل و آلفابت بر سر تصاحب جایگاه ارزشمند ترین کمپانی جهان بوده ایم.هفته ی گذشته آلفابت با رشد چند در صدی سهام،اپل را پشت سر گذاشت و به عنوان ارزشمند ترین کمپانی جهان شناخته شد.حال این کمپانی شکافی را در خود احساس میکند و این را از آمار فروش آن میتوان مشاهده کرد.در ادامه ی مطلب میخواهیم ببینیم آیا این کاهش سرعت فروش نسبی دردسری برای اپل درست می کند یا خیر.

ادامه مطلب

اپل

افزایش سازگاری برنامه‌های اپل با اندروید

تیم کوک مدیر عامل اپل در تازه ترین اظهاراتش وعده داده که تعداد بیشتری از برنامه ها و نرم افزارهای اپل را با سیستم عامل اندروید سازگار کند.

ادامه مطلب

اپل - کودکان

اپل، سامسونگ و سونی به کوتاهی در برخورد با پدیده کودکان کار متهم شدند

اپل، دل، HP، لنوو، هوآوی، مایکروسافت، ال جی، سونی، سامسونگ و وودافون همه به شکل غیر مستقیم مسوول موضوع حساسیت برانگیز کودکان کار در آفریقا و کشور کنگو هستند. کودکانی که در معادن کوبالت مشغول کار هستند تا مواد لازم برای ساخت باتری های لیتیومی را فراهم کنند. در همین راستا عفو بین الملل، بزرگ ترین شرکت ‍ های فناوری دنیا را متهم کرده که تلاش کافی نکرده اند تا در محصولات شان از کبالتی استفاده نشود که توسط کودکان کار استخراج شده است.

ادامه مطلب

اپل

پشت‌ پرده هزینه بالای پیامک‌ها در قبوض/ دردسر گوشی‌ آیفون برای ایرانی‌ها

با وجود تلگرام و طرح‌های مکالمه نامحدود، مشترکان می‌گویند میزان استفاده آنها از پیامک بسیار کاهش یافته اما همچنان مبلغ زیاد پیامک در قبوض، برخی مشترکان را متعجب می‌کند. فارس علت و پشت‌ پرده این مبالغ را پیگیری کرده است.

ادامه مطلب

اپل

طرح شکایت حقوقی علیه اپل

کند کردن عمدی دستگاه های قدیمی با بروزرسانی به iOS 9

اگر از جمله کاربران محصولات قدیمی تر اپل (مانند آیفون 4 و آیپد 2) باشید حتما می دانید که عدم دریافت بروزرسانی های سیستمی اپل تقریبا مساوی با از دست دادن بخش بزرگی از مزایای iOS است.برنامه های متعددی هستند که تنها با نسخه های جدیدتر iOS کار می کنند و همچنین خود اپل نیز با ایجاد محدودیت هایی در app store کاربران را به دریافت و نصب بروزرسانی ها وادار می کند.

ادامه مطلب

اپل

اپل در ایتالیا جریمه شد

غول فناوری آمریکایی اپل برای فیصله دادن به تحقیقات مقامات مالیاتی ایتالیا بر سر مالیاتهای پرداخت نشده، موافقت کرد 318 میلیون یورو (348 میلیون دلار) پرداخت کند.

ادامه مطلب

اپل

آغاز تحریم جدید اپل علیه کاربران ایرانی/ حذف و نصب برنامه‌ها مسدود شد

باوجود اینکه ایرانی‌ها در یک سال گذشته با وعده های گشایش اقتصادی و رفع تحریم‌های اروپایی و آمریکایی مواجه اند، شرکت آمریکایی اپل به تازگی با تحریم‌ جدید، دسترسی کاربران ایرانی را به برنامه‌هایش قطع کرد.

ادامه مطلب

تلگرام

ICT در هفته‌ای که گذشت

از داستان قدیمی تلگرام تا نمایندگی اپل در ایران

نرم افزار ارتباطی تلگرام این هفته هم مانند هفته‌های گذشته از مهم‌ترین و پربحث ترین موضوعات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

ادامه مطلب

تیک نیوز

ICT در هفته‌اي که گذشت

از داستان قديمي تلگرام تا نمايندگي اپل در ايران

نرم افزار ارتباطي تلگرام اين هفته هم مانند هفته‌هاي گذشته از مهم‌ترين و پربحث ترين موضوعات حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات بود.

ادامه مطلب