یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از 70 درصد بازار تلفن های هوشمند آمریکا در اختیار اپل و سامسونگ است

اپل و سامسونگ

پنج شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶:۰۰


در واقع اپل و سامسونگ آنقدر در سال های اخیر از سایر رقبا فاصله گرفته اند که رسیدن به سهم آنها از بازار حتی برای شرکت های فوق العاده منسجمی مانند هواوی هم به یک برنامه ریزی بلند مدت و عرضه محصولات بی نقص نیاز دارد. اما با این حال رقابت بین خود این دو شرکت فوق العاده سنگین بوده و رقبای دیگر نیز به صورت پیوسته در تلاش برای گرفتن بخشی از این بازار هستند. امروز گزارش موسسه Park Associate درباره سهم بازار تلفن های هوشمند کشور آمریکا منتشر شده که Phone Arena نیز آن را گزارش کرده و توجه به آن می تواند نکات جالبی را روشن کند.

وایمکس نیوز - بازار آمریکا به دلیل قابلیت های بسیار بالای فروش یکی از جذاب ترین بازارها برای شرکت های مختلف است. اما وجود قوانین متعدد برای فعالیت های تجاری و همچنین رقابت شدید شرکت ها مخصوصا در زمینه استفاده از پتنت ها باعث می شود هر کمپانی نتواند در بازارهای آمریکا فعالیت داشته باشد. بر اساس آمارهای منتشر شده توسط Park Associate عمده سهم بازار تلفن های هوشمند در آمریکای شمالی در اختیار شرکت اپل است و آنها به تنهایی 40 درصد از بازار را به خود اختصاص داده اند. پس از اپل هم سامسونگ است که در سال های اخیر فاصله خود را به شدت با اپل کاهش داده و حالا 31 درصد از بازارهای تلفن های هوشمند آمریکای شمالی را تصاحب کرده است. دیگر غول کره ای یعنی ال جی نیز با 10 درصد سهم بازار در رتبه سوم قرار دارد و باید دید آیا G5 می تواند ال جی را در موقعیت بهتری قرار دهد یا خیر. در ادامه این گزارش آمده است که در حال حاضر 80 درصد از کاربران تجهیزات دیجیتال از تلفن هوشمند نیز استفاده می کنند و در اروپا نیز همین شرایط برقرار است. البته بالاترین میزان استفاده از تلفن های همراه متعلق به اسپانیا با 90 درصد اشباع بازار می باشد. با این حال به نظر می رسد گوشی هایی که قرار است امسال معرفی شوند می توانند بازار اشباع شده ایالات متحده را متحول کنند چون یک سوم از کاربران آیفون و بیش از 30 درصد از کاربران سامسونگ از دستگاه هایی با عمر بیشتر از دو سال استفاده می کنند و احتمالا در سال 2016 به سمت ارتقای دستگاه های خود خواهند رفت.

از دیگر اطلاعات جالب این گزارش می توان به استفاده 36 درصد از کاربران تلفن های هوشمند از روش های برقراری تماس توسط Wifi، استفاده 26 درصدی از سیستم های پرداخت موبایلی و استریم 24 درصدی محتوای ویدئویی نمایش داده شده روی گوشی به یک نمایشگر بزرگتر اشاره کرد.

 

منبع : مجله سخت افزار

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو